کد خبر: ۴۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۴

سریالی کره‌ای که طرفداران «دونگ‌یی» باید ببینند

سریال «جونگ‌یی؛ الهۀ آتش» (Jung Yi; Goddes of Fire) که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، از جنس درام‌های درخشانی مثل «دونگ‌یی» و «جواهری در قصر» است.

فرادید: سریال «دونگ‌یی» که هنوز در خود کره جنوبی نیز جزء محبوب‌ترین سریال‌های تاریخی به شمار می‌آید، داستان زنی بود با مهارت‌ها و هوشمندی‌های خاص که توانست جایگاه اجتماعی خودش را تغییر دهد. داستان او با یک عشق سلطنتی و همینطور دسیسه‌ها و توطئه‌چینی‌های صاحبان قدرت و نفوذ گره خورده بود. «جونگ‌یی» هم تقریبا چنین داستانی دارد. این سریال دربارۀ دختری به نام جونگ‌یی (یا یو جونگ) است که در دورۀ حکومت سلسلۀ چوسون (حدود صد سال قبل از دونگ‌یی) زندگی می‌کند و عشقی آتشین به هنر سفالگری دارد. آرزوی جونگ‌یی این است که در هنر چینی‌سازی به یکی از بهترین‌های چوسون تبدیل شود. او با همین رویا به کارگاه آموزش سفالگری «بون وون» می‌رود؛ جایی که چینی‌سازی به عنوان ترکیبی از هنر و علم دنبال می‌رود.

 

در همین زمان است که مواجهه و ارتباطی عاشقانه میان جونگ‌یی و شاهزاده کوانگ‌هی شکل می‌گیرد؛ عشقی که سرنوشت آن گره خورده با توطئه‌های پشت‌پردۀ سیاسی و نبردهای قدرت است. این سریال بر اساس شخصیت واقعی یکی از برجسته‌ترین چینی‌سازان تاریخ کره به اسم بائک پا سون ساخته شده است. سریال جونگ‌یی علاوه بر کره در کشورهای ویتنام، سریلانکا و تایلند نیز پخش شد. در این سریال مون گئون یونگ در نقش جونگ‌یی ظاهر شده و لی سانگ یون نیز نقش شاهزاده گوانگ‌هی را ایفا کرده است.