کد خبر: ۴۲۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۹۱

جزئیاتی جدید از اکران فیلم مست عشق و حضور هانده ارچل در ایران

فیلم مست عشق که با ستارگان سینمای ایران و ترکیه چون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، هانده ارچل ، ابراهیم چلیک کول ساخته شده‌است از هفته آینده در سینماهای ایران اکران خواهد شد.

فیلم مست عشق که با ستارگان سینمای ایران و ترکیه چون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، هانده ارچل ، ابراهیم چلیک کول ساخته شده‌است از هفته آینده در سینماهای ایران اکران خواهد شد.

 

خلاصه داستان فیلم مست عشق

 

فیلم مست عشق ابتدا قرار بود در قالب سریال ساخته شود اما با حواشی روبه‌رو شد و بعد در قالب فیلم ساخته شد . این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، و تأثیر فراوان شمس بر مولانا در زندگی و اشعار او را به تصویر میکشد.

 

حواشی فیلم مست عشق

 

نخستین حاشیه فیلم، ماه‌ها قبل از آغاز فیلمبرداری آغاز شد، هنگامی که برخی رسانه‌ها از انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا سخن گفتند. همین سبب شد تا انتقادات زیادی مبنی بر اینکه چرا برای یک شاعر ایرانی باید بازیگر ترک انتخاب شود ، صورت بگیرد. در همان زمان، برخی عوامل اصلی فیلم، آن را تایید و برخی دیگر نیز آن را تکذیب کردند. حتی فرهاد توحیدی، نویسنده فیلمنامه در گفت‌وگویی صراحتا از انتخاب بازیگر ترک برای نقش مولانا حمایت کرد. تنها ساعاتی پس از انتشار این مصاحبه بود که حسن فتحی در گفت‌وگویی اعلام کرد که بازیگر نقش مولانا، به‌مانند نقش شمس، قطعا ایرانی خواهد بود. فردای این گفت‌وگو، اعلام شد که پارسا پیروزفر در نقش مولانا بازی خواهد کرد. این هم مثل خبر انتخاب شهاب حسینی بازتاب‌های مثبتی داشت و بسیاری این دو را گزینه‌های خوبی برای مولانا و شمس می‌دانستند.

 

بازیگران سریال مست عشق

 

پارسا پیروزفر

 

شهاب حسینی

 

حسام منظور

 

هانده ارچل

 

سلما ارگچ

 

بوراک توزکوپاران

 

بوران کوزوم

 

بنسو سورال

 

ابراهیم چلیک‌کول

 

هالیت ارگنچ

 

انصراف همایون شجریان و سهراب پورناظری

 

در حالی که تصور می‌شد مست عشق حواشی را پشت سر گذاشته و بزودی اکران خواهد شد ، یک جدایی غافلگیرکننده این فیلم را دوباره در کانون توجهات قرار داد. شامگاه دوشنبه اول آذرماه سال ۱۴۰۰ ، همایون شجریان و سهراب پورناظری در بیانیه‌ای از کناره گیری خود خبر دادند. پس‌از اعلام انصراف این دو هنرمند، مهران برومند تهیه‌کننده فیلم نیز اعلام کرد که خواسته شجریان غیرمعقول نیست و آنچه ما می‌خواستیم هم غیرمعقول نبود. پس از این موضوع ، فاهیر آتاک اوغلو ، آهنگساز سریال های مطرحی همچون عمر و حریم سلطان ، به عنوان آهنگساز جدید این اثر اعلام شد.

 

اکران فیلم مست عشق در ایران

 

فیلم مست عشق سال 98 در ترکیه ساخته شد، پس از پشت سرگذاشتن پاندمی کرونا و گذشت 5 سال از این پروژه حالا اعلام شده این فیلم درایران روی پرده سینما می‌رود اما نگرانی‌ها از حاشیه‌های همیشگی این فیلم همچنان ادامه دارد.

 

حضور هانده ارچل در ایران

 

گفته می‌شود ممکن است هانده ارچل مدل و بازیگر ترکیه‌ای در اکران خصوصی این فیلم حاضر شود اما هنوز این مساله قطعی و معلوم نیست. با این حال انتظار می‌رود حضور بازیگران زن ترک یکی از عوامل پرفروشی این فیلم باشد.