کد خبر: ۴۲۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۹

افزایش حملات هوایی اسرائیل به مرکز نوار غزه/ بیش از ۶۰ نفر شهید شدند

جنگنده‌های اسرائیلی بازار «فراس» شهر غزه را بمباران کردند که در جریان آن، دستکم هشت نفر شهید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند. جنگنده‌های اسرائیلی پس از آن، یک ساختمان مسکونی را در مجتمع مسکونی «الصالحی» واقع در غرب النصیرات هدف قرار دادند که هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدای احتمالی و افراد زخمی منتشر نشده است.

فارس: اسرائیل امروز پنجشنبه حملات گسترده هوایی خود را به شهر غزه و اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه ادامه داد.

 

خبرگزاری شهاب گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی بازار «فراس» شهر غزه را بمباران کردند که در جریان آن، دستکم هشت نفر شهید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

 

جنگنده‌های اسرائیلی پس از آن، یک ساختمان مسکونی را در مجتمع مسکونی «الصالحی» واقع در غرب النصیرات هدف قرار دادند که هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدای احتمالی و افراد زخمی منتشر نشده است.

 

منابع فلسطینی خبر دادند که در جریان یک حمله دیگر اسرائیلی.‌ها به اردوگاه «الجدید» واقع در شمال النصیرات هم چند نفر زخمی شدند و به بیمارستان «العوده» انتقال پیدا کردند.

 

وزارت بهداشت غزه خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته و در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، ۶۳ نفر شهید و ۴۵ نفر دیگر هم زخمی شدند.

 

این نهاد فلسطینی با بیان اینکه هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار منازل تخریب شده هستند، تأکید کرد که آمبولانس‌ها و نهاد دفاع مدنی هم قادر نیست به این افراد دسترسی داشته باشد. امروز شهدای کل جنگ علیه غزه، به ۳۳ هزار و ۵۴۵ نفر افزایش یافت.

 

اسرائیل در پی جدا کردن جنوب غزه از شمال آن است

 

شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که یکی از اهداف حملات اسرائیل به اردوگاه‌های واقع در مرکز نوار غزه، «گسترش گذرگاه نتساریم به سمت جنوب است؛ [گذرگاهی]که نوار غزه را به دو بخش تقسیم می‌کند».

 

این شبکه با بیان اینکه، حملات کنونی اسرائیل به این منطقه با «مطالبات حماس مبنی بر برچیدن این گذرگاه و بازگشت نامحدود آوارگان به شمال در تضاد است»، گزارش داد: پیام عملیات اسرائیل این است که حتی اگر این اقدامات به عدم حصول توافق در زمان کنونی منجر شود، باز عملیات‌های خود در این منطقه ادامه می‌دهد».

 

چندی پیش، منابع خبری تصاویر ماهواره‌ای منتشر کردند که در جریان آن، یک جاده در امتداد شرق به غرب نوار غزه در حال ساخت بود و بخش اعظم آن از هفتم اکتبر تا کنون ساخته شده است. ارتش اسرائیل، مأمور ساخت این جاده بود و تا نزدیکی‌های سواحل مدیترانه امتداد دارد.

 

در واقع این جاده، با عرض شش و نیم کیلومتر، شمال غزه را از منطقه جنوبی جدا می‌کند. ارتش اسراییل در توجیه ساخت این مسیر مدعی شده بود که این جاده برای «ایجاد یک پایگاه عملیاتی در منطقه و اجازه عبور نیرو‌ها و تجهیزات لجستیکی» در دست ساخت است.

 

 

اسرائیل پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، بیش از یک میلیون نفر از مردم شمال غزه را با زور سلاح، مجبور کرد تا خانه‌های خود را ترک کنند و عازم جنوب این منطقه شوند. صهیونیست‌ها قصد داشتند ساکنان غزه را به کشور‌هایی نظیر اردن و مصر منتقل کنند که با مخالفت شدید این کشور‌ها مواجه شدند.