کد خبر: ۴۲۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۳

مدل شدن کوتاه قامت‌ترین زن ناتوان حرکتی دنیا

در دنیایی که انطباق داشتن با استانداردهای زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است، وایلدین آموئیت، زن آمریکایی توانسته با گرفتن لقب کوتاه قامت ترین زن ناتوان حرکتی دنیا تاریخ ساز شود.

روزیاتو: در دنیایی که انطباق داشتن با استانداردهای زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است، وایلدین آموئیت، زن آمریکایی توانسته با گرفتن لقب کوتاه قامت ترین زن ناتوان حرکتی دنیا تاریخ ساز شود. در ادامه با او بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

وایلدین آموئیت به تازگی از سوی کتاب رکوردهای جهانی گینس، به عنوان کوتاه قامت ترین زن ناتوان حرکتی دنیا شناخته شده است. او تنها ۷۲ سانتیمتر قد دارد و به نادرترین گونه از کوتولگی به نام دیسپلازی SADDAN دچار است.وقتی مادر وایلدین، ویلدا او را ۶ ماه باردار بود، پزشکان به او گفتند که وایلدین با کوتولگی متولد خواهد شد. ویلدا با شنیدن این حرف به گریه افتاد چون نمی دانست که کوتولگی چیست و ترسیده بود. بدتر آنکه وایلدین اولین فرزند او بود و ویلدا تازه قرار بود طعم مادر شدن را بچشد. به ویلدا گفته شد که وایلدین بعد از تولد، بیشتر از ۲۴ ساعت دوام نخواهد آورد. با این حال، وایلدین ناممکن را ممکن ساخت و در سال ۲۰۲۳ تولد ۲۰ سالگی اش را جشن گرفت.

 

مواجهه با چالش های پیش رو

 

مادر وایلدین، ویلدا اصلی ترین مراقب او از زمان تولدش بوده است. مشکلات اولیه، از جمله بستری ۶ ماهه ی ویلدا در بیمارستان تنها آغاز مسیر پرفراز و نشیب این مادر و دختر بود. ازخودگذشتگی ها و تعهد ویلدا این امکان را برای وایلدین فراهم کرد که مسیر خود را در دنیا پیدا کند و خود را با جامعه ای وفق دهد که کم پیش می آید با افراد دارای نیازهای خاص سازگار باشد.

 

علیرغم چالش های ناشی از وضعیت جسمانی اش، وایلدین اشتیاق زیادی برای زندگی داشت. او گرچه در سال های اولیه ی زندگی اش از توان راه رفتن برخوردار بود، اما حالا به دلیل خم شدن پاهایش، مجبور به استقاده از ویلچر است. نگاه مثبت وایلدین به زندگی و اراده ی محکمش به او کمک کرده است که از زندگی ای تا حد ممکن عادی و طبیعی برخوردار شود. او از طبیعت پُر اعتماد به نفس و برونگرایش برای حمایت از دوستانش استفاده می کند که با او مانند دیگران رفتار می کنند.

 

ایجاد تغییرات در زندگی روزمره و پیروزی های هر روزه

 

زندگی در دنیایی که برای افراد بلند قامت تر طراحی شده، چالش های خودش را برای وایلدین دارد. تغییرات و اصطلاحات انجام شده در خانه ی وایلدین، از مبلمانی که طراحی ویژه ای دارند تا تختخواب و ویلچرهایی که به طور سفارشی ساخته شده اند، همگی برای آن هستند که او بتواند زندگی رضایت بخشی داشته باشد.

 

معاشرتی و الگویی برای دیگران

 

شخصیت پرشور و اعتماد به نفس وایلدین او را به فردی خوش مشرب و معاشرتی بدل کرده که می تواند بی هیچ زحمتی با دیگران دوست شود و از یک زندگی اجتماعی رضایت بخش برخوردار شود. وایلدین گرچه نگاه های خیره ی دیگران را در بیرون زیاد تعجب می کند، اما این موضوع باعث دلسردی او نمی شود. آرزوی او برای گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی، گویای اراده ی محکم او برای داشتن زندگی ای مستقل و خودکفا است.

 

وایلدین همچنین به تازگی از سوی کتاب رکوردهای جهانی گینس، کوتاه قامت ترین مدل حرفه ای دنیا لقب گرفته است. او در برنامه ای به نام «نمایش مُد آرزوها: یک رویداد انقلابی در صنعت مُد» شرکت کرد که درمجموع ۷۰ مدل با انواع معلولیت ها در آن حضور داشتند. وایلدین در مصاحبه ای شادی خود را نسبت به دعوت از او برای شرکت در این رویداد ابراز کرده و آن را اتفاقی فراموش نشدنی توصیف کرده است.

 

دلیل اصلی خواست برای مدل شدن این بود که او احساس می کرد صنعت مُد از تنوع و گوناگونی برخوردار نیست. او همچنین دوست دارد که الهام بخش دیگر افراد مبتلا به کوتولگی باشد و به آن ها بگوید که هر کاری را می توانند انجام دهند. او معتقد است یک فرد نباید با قدش تعریف شود و قد چیزی جز یک عدد نیست.