کد خبر: ۴۲۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

بهای نفت کاهشی شد

بهای معاملات نفت برنت با ۷۱ سنت افزایش، در ۹۰ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه بسته...

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حدود یک درصد صعود کرد اما تحت تاثیر دورنمای منفی تقاضا برای سوخت و نگرانی‌ها نسبت به کاهش کندتر نرخ بهره آمریکا، رشد هفتگی رقم زد.

 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۱ سنت افزایش، در ۹۰ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۴ سنت افزایش، در ۸۵ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه بسته شد. اما برای کل هفته، نفت برنت، ۰.۸ درصد و وست تگزاس اینترمدیت، بیش از یک درصد کاهش داشت.

 

قیمت نفت در طول هفته گذشته، تحت تاثیر شدت گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر صعود کرد.

 

اندرو لیپو، رئیس شرکت «لیپو اویل آسوشیتدپرس» اظهار کرد: مسئله اصلی مورد توجه بازار، احتمال گسترش جنگ غزه و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه است.

 

در این بین، آژانس بین المللی انرژی، پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را به ۱.۲ درصد کاهش داد. اوپک پنج شنبه گذشته پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت، به میزان ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز رشد می‌کند.

 

اوله هانسن از ساکسو بانک در این باره گفت: فعلا، بازار تحت تاثیر پیش بینی اوپک از رشد تقاضا به میزان ۲.۲ میلیون بشکه قرار دارد و به کاهش برآورد آژانس بین المللی انرژی توجهی ندارد.

 

رشد قیمت نفت در روز جمعه، کاهش قیمتی که روز پنج شنبه تحت تاثیر آمار تورم آمریکا و کمرنگ شدن امیدها به کاهش نرخ بهره این کشور تا ژوئن پیدا کرده بود را جبران کرد.

 

نرخ‌های بهره بالاتر، رشد اقتصادی را ضعیف کرده و تقاضا برای نفت را سرکوب می‌کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته، تعداد دکل‌های حفاری نفت را برای چهارمین هفته متوالی کاهش دادند. آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز که معیاری برای ارزیابی تولید در ماه‌های آینده است، در هفته منتهی به ۱۲ آوریل، سه حلقه کاهش پیدا کرد و به ۶۱۷ حلقه رسید که پایین‌ترین میزان از نوامبر بود.