کد خبر: ۴۲۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۹

نماینده ایران در سازمان ملل: اگر اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود

نماینده ایران در سازمان ملل: اگر اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود

فارس: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت تصریح کرد: اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

 

در پی پاسخ بامداد امروز (یکشنبه) ۲۶ فروردین ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دايم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک به شورای امنیت نامه نوشت.

 

در این نامه آمده است: متعاقب حملات مسلحانه رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، به اطلاع می‌رساند جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، مبادرت به انجام سلسله حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم اسرائیل کرده است.

 

نماینده ایران با اعلام اینکه این اقدام در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در اول آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است، یادآور شده است: متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی کرده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد.   در این نامه آمده است: چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

 

* هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر رژیم اسرائیل

نماینده ایران در سازمان ملل در این نامه می‌افراید: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و بر موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌کند.

 

در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

 

در پایان نامه ایروانی عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.