کد خبر: ۴۲۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۳

مرگ دست‌کم ۵۸ نفر بر اثر واژگونی قایق در جمهوری آفریقای مرکزی / مسافران قایق بیش از ۳۰۰ نفر بودند؛ همگی مهمان مراسم تدفین بودند

رئیس حفاظت مدنی جمهوری آفریقای مرکزی گفت: دست کم ۵۸ نفر که برای مراسم تدفین می رفتند در اثر واژگونی قایق مملو از بار در بانگو پایتخت کشور جان خود را از دست دادند. تاکنون جسد ۵۸ از آب بیرون کشیده اما ده‌ها نفر دیگر هنوز مفقود هستند. به گفته شاهدان و ویدئوهای موجود در شبکه‌های اجتماعی، این قایق حامل بیش از ۳۰۰ سرنشین بود که برخی ایستاده بودند و برخی دیگر روی سازه‌های چوبی نشسته بودند که روز جمعه در رودخانه امپوکو غرق شد.

شفقنا: در فاجعه‌ای دیگر در کشور فقیر جمهوری آفریقای مرکزی بیش از ۵۰ نفر در واژگونی قایق کشته شدند.

 

فرانس۲۴ نوشت: رئیس حفاظت مدنی جمهوری آفریقای مرکزی گفت: دست کم ۵۸ نفر که برای مراسم تدفین می رفتند در اثر واژگونی قایق مملو از بار در بانگو پایتخت کشور جان خود را از دست دادند.

 

تاکنون جسد ۵۸ از آب بیرون کشیده اما ده‌ها نفر دیگر هنوز مفقود هستند. به گفته شاهدان و ویدئوهای موجود در شبکه‌های اجتماعی، این قایق حامل بیش از ۳۰۰ سرنشین بود که برخی ایستاده بودند و برخی دیگر روی سازه‌های چوبی نشسته بودند که روز جمعه در رودخانه امپوکو غرق شد.

 

نیروهای امدادی ۴۰ دقیقه پس از فاجعه به محل رسیدند.

 

گفتنی است کشور جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۲ درگیر درگیری‌های وحشتناک فرقه‌ای میان گروه‌های مسلمان و مسیحی است که این درگیری‌ها تاکنون هزاران کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.