کد خبر: ۴۲۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۵

بیمه پاسارگاد نمادی از تعهد به آینده‌ای روشن

بیمه‌ها نقشی حیاتی در ثبات و امنیت مالی افراد و جوامع در سراسر جهان ایفا می‌کنند. براساس آخرین آمارها در سال ،۲۰۲۲ حق بیمه‌های تولیدی در سراسر جهان به ۶.۴ تریلیون دلار رسیده است که رشدی ۴ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. در ایران نیز صنعت بیمه در ۹۰ سال گذشته رفته‌رفته جایگاه مهمی در زندگی مردم پیدا کرده و حالا به بخش جدایی‌ناپذیر اقتصاد تبدیل شده است. در این میان بیمه پاسارگاد از سال ۱۳۸۵ تاکنون با رشد و توسعه روزافزون، توانسته سهم بیشتری از صنعت بیمه در ایران را به خود اختصاص داده و اکنون در جایگاه اول شرکت های بیمه پذیرفته شده در بازار بورس و فرابورس از منظر ارزش بازار و میزان سرمایه ثبتی قرار گرفته است. موضوعی که نشان از رشد این بیمه در گذر سال‌ها دارد و آن را به بیمه‌ای قابل اطمینان برای همه تبدیل می‌کند. اما برای اینکه وضعیت بیمه پاسارگاد و رشد آن در سال‌های اخیر را بهتر دریابیم باید نگاهی دقیق‌تر به آمارها داشته باشیم و وضعیت سایر بیمه‌های مطرح کشور را نیز بررسی کنیم.

رشد ۴۱ درصدی افزایش دارایی‌ها و بازدهی بالای بیمه

عملکرد شرکت‌های در صنعت با میزان سوددهی و رشد سرمایه و دارایی‌های آن‌های سنجیده می‌شود. ارزش دارایی های بیمهپاسارگاد در سال مالی منتهی اسفند ۱۴۰۰، ۲۲۰ هزار و ۸۵۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بوده است. این رقم در اسفند ۱۴۰۱ به ۳۱۳ هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال رسیده است که رشدی معادل ۴۱.۸ درصد را نشان می‌دهد. این نرخ افزایش دارایی‌های بیمه پاسارگاد نشان‌دهنده عملکرد مثبت و روبه‌رشد آن بوده که توانسته سهم قابل توجهی از بازار را نیز به خود اختصاص دهد.

 

تاجایی که بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی از بازار، شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۱ در بین ۳۰ شرکت بیمه کشور در جایگاه چهارم بازار ایران به لحاظ حق بیمه تولیدی قرار دارد. پاسارگاد توانسته ۶.۱ درصد بازار ایران را با بیش از۷۰ هزار میلیون ریال حق بیمه تولیدی به دست آورد. این رقم در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹۹ هزار میلیون ریال رسید که گویای ۳۷ درصد رشد بوده است.باید توجه داشت که در رتبه نخست این جدول بیمه دولتی ایران قرار دارد. این در حالی است که بیمه پاسارگاد پس از بیمه ایران دومین سرمایه در بین بیمه‌ها را در اختیار دارد که جایگاه متمایزی به این بیمه می‌دهد.  

 

بیمه‌ای که می‌توانید به آن اعتماد کنید!

سود انباشته همواره پشتوانه شرکت‌ها برای فعالیت و البته نشانه‌ای مهم برای جلب اعتماد مشتریان است. بیمه پاسارگاد با سود سالانه ۳۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال و البته سود انباشته ۱۵ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریالی مقصد امنی برای بیمه‌پردازان است. شما می‌توانید با خیالی آسوده به بیمه پاسارگاد اطمینان کنید، چراکه این بیمه هرساله پشتوانه و حاشیه سود و سرمایه خود برای حمایت از بیمه‌پردازان افزایش می‌دهد. همچنین میزان دارایی‌های بیمه پاسارگاد نیز تا بهمن ۱۴۰۲، ۳۸۸ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال بوده است که نشان از سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و سوددده این بیمه دارد. مثلا سرمایه‌گذاری در املاک در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۹۸۳ میلیاردریال بوده که رقم بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

 

شفافیت مالی و عملکردی؛ ویژگی مهم بیمه پاسارگاد

شفافیت مالی و عملکردی دیگر ویژگی مهم و البته متمایز بیمه پاسارگاد است. تاجایی که در سال ۱۴۰۱ بیمه پاسارگاد تندیسبلورین سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را با توجه به عملکرد مطلوب و شایسته در حوزه‌های مدیریتمالی، شفافیت مالی و اقتصادی به خود اختصاص داد. این شفافیت البته در گزارش‌های سالانه هیات مدیره این بیمه به خوبی قابل مشاهده است. در این گزارش‌ها جزییات عملکرد بیمه با صورت‌های مالی دقیق و آمارهای قابل سنجش ارائه شده است. به طور مثال تعداد سهام و درصد سهم هر یک از شرکت‌های دارای سهام در گزارش هیات مدیره آورده شده است. تعداد شرکت‌هایی که بیش از ۱ درصد سهام بیمه پاسارگاد را در اختیار دارند ۱۶ مورد است که بانک پاسارگاد با ۲۰ درصد در صدر آن‌ها قرار دارد. پس از آن نیز دیگر شرکت‌ها، موسسات و بنیادهای خصوصی قرار دارند که سهمی از بیمه پاسارگاد داشته‌اند. بر اساس آمار در سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود به سهام‌داران داده شده است.

افتخارات و جوایز متعدد بیمه پاسارگاد در سال‌های اخیر

بیمه پاسارگاد فهرست بلندبالایی از افتخارات را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است. کسب سطح یک توانگریمالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۲۹۶ درصد فقط یکی از این افتخارات در سال ۱۴۰۱ است. رتبه اول «شاخص فروش» گروه مؤسسات بیمه‌ای در بیست و پنجمین سال رتبه‌بندیشرکت‌های برتر ایران و کسب عنوان«برند محبوب ملی» براساس آرای مردمی میان شرکت‌های بیمه خصوصی کشور در نهمیندوره سالانه نظرسنجی انتخاب برندهای محبوب سال ۱۴۰۱، فقط بخش دیگری از افتخارات و جوایز این بیمه است.

 

اشتغال‌زایی و کمک به رونق و رشد اقتصادی در کشور

به طور کلی صنعت بیمه نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد و اقتصاد ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. این صنعت به طور مستقیم میلیون‌ها شغل ایجاد می‌کند و به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و سایر بخش‌های اقتصاد کمک می‌کند. یعنی مسیری که بیمه پاسارگاد برای سال‌های متمادی در آن گام گذاشته و آن را ادامه داده است. به طوری که در پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۲ هزار نماینده فروش بیمه عمر در تهران و شهرستان‌ها مشغول فعالیت بوده‌اند که رشدی ۷ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. همچنین ۹۴۰ کارگزار حقیقی و حقوقی نیز با شرکت همکاری داشتند. تعداد نمایندگان عمومی بیمه پاسارگاد در ۳۱ استان و ۴۶۰ شهرستان نیز به عدد ۲ هزار ۹۸۲ رسیده است. البته آمار اشتغال‌زایی بیمه پاسارگاد فقط این‌ها نیست. در پایان سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۳ مدیر ارشد، ۱۰۴ معاون مدیر ارشد، ۲ هزار ۹۵۶ مدیر فروش و ۴۵۱ مدیر توسعه در این سازمان مشغول فعالیت بوده‌اند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری‌های پربازده و سوددده کمک شایانی نیز به توسعه زیرساخت‌ها و رونق اقتصادی در سراسر کشور کرده است. که جزییات آن به صورت شفاف در گزارش‌های هیات مدیره این شرکت وجود دارد.

 

به نظر می‌رسد که بیمه پاسارگاد در دو ده فعالیت خود توانسته در صنعت بیمه ایران، اقتصاد کشور و زندگی جامعه اثرات قابل توجهی داشته باشد. همه این موارد با دانستن این نکته که پاسارگاد بیمه‌ای کاملا خصوصی است ارزش دوچندانی پیدا می‌کند. عملکرد این بیمه گویای ادامه رشد و توسعه آن در سال‌های آتی است که می‌تواند منشاء پیامدهای مثبت اجتماعی و اقتصادی در ایران باشد.