کد خبر: ۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۴

قزقیزستان؛ محل دیدار پوتین و روحانی

سفیر ایران در روسیه می‌گوید که نخستین دیدار ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران ۱۳ سپتامبر در قزاقستان خواهد بود.
سفیر ایران در روسیه می‌گوید که نخستین دیدار ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران  ۱۳ سپتامبر در قزقیزستان خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، محمود رضا سجادی سفیر ایران در مسکو، طی کنفرانس خبری که چهارشنبه ۹ مرداد ماه برگزار شد اعلام کرد که دیدار روحانی و پوتین در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک، پایتخت قزقیزستانانجام خواهد شد.

سجادی با رد گزارش‌هایی که هفته گذشته در مطبوعات ایرانی و خارجی درباره سفر پوتین به تهران در ماه اوت منتشر شده بود، گفت که امید بر این است که نخستین دیدار روسای جمهوری در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) خواهد بود.

پیشتر سجادی اعلام کرده بود که «سرگی ناریشکین» رئیس مجلس نمایندگان پارلمان روسیه، دوما، در مراسم تحلیف حسن روحانی حضور خواهد یافت.

سجادی همچنین گفته است که ایران مانعی برای برگزاری دورجدید مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ نمی بیند، کما اینکه تهران پیشنهاد داده بود که دور جدید مذاکرات قبل از تحلیف روحانی برگزار شود، اما توافقی میان شش قدرت جهانی برای انجام مذاکرات هسته‌ای با ایران انجام نشد.