کد خبر: ۴۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۴۲

رهبر داعش چگونه مناطق تحت تسلط خود را اداره می کند؟

پیشینیان البغدادی از جمله ابومصعب الزرقاوی، گروه را از زمانی که با نام دولت اسلامی عراق شهرت داشت، به روش تصمیم گیری از مرکز اداره می‌کردند؛ روشی که البغدادی آن را تغییر داد.
روزنامه دیلی تلگراف نوشته است که ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده گروه تروریستی، مناطق تحت سیطره خود را از راه مجموعه‌ای از معاونان اداره می‌کند که در دو عرصه فعال هستند؛ مجموعه نخست در عرصه عملیات نظامی در سوریه و عراق و گروه دوم به اداره امور روزانه ساکنان مناطق تحت تصرف تشکیلات فعالیت می‌کنند.

به گزارش «تیک»، این روزنامه افزود برپایه اسنادی که به دست ارتش عراق پس از یورش به خانه یکی از فرماندهان گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به دست آمده است، جزئیات دقیقی از تشکیلات رهبری و روش اداری آن به دست آمده است.

این گزارش یادآور شده است که پیشینیان البغدادی از جمله ابومصعب الزرقاوی، گروه را از زمانی که با نام دولت اسلامی عراق شهرت داشت، به روش تصمیم گیری از مرکز اداره می‌کردند؛ روشی که البغدادی آن را تغییر داد.

روزنامه دیلی تلگراف افزوده است که البغدادی، نمایندگانی از طرف خود برای اداره امور منصوب کرد، از جنگ در دو جبهه سوریه و عراق گرفته تا مسائل مالی و پرداخت حقوق‌ها.

این روزنامه ادامه داده است که اسناد نشان می‌دهد که البغدادی همچون چوپان است و نمایندگانش همچون سگانی که از گله نگهبانی می‌کنند؛ قدرت این چوپان از سگانش به دست می‌آید.

بنا بر این گزارش، البغدادی دو معاون اصلی دارد که عبارتند از ابو علی الانباری که عملیات نظامی تشکیلات را در سوریه اداره می‌کند و او در ارتش سابق عراق، سرلشگر بود و معاون دوم ابومسلم الترکمانی است که از افسران سازمان اطلاعات نیروی هوایی و عملیات ویژه ارتش عراق بود.

این گزارش از غنایم به دست آمده توسط گروه داعش پس از ورودش به موصل سخن می‌گوید و افزوده است: «هنگامی که گروه وارد موصل شد، ثروتش نزدیک به یک میلیارد و نیم دلار افزایش یافت و نیروهایش هم غنایمی به دست آوردند که اکثر آن‌ها ساخت آمریکا هستند همچون نفربرها، مهمات و اسلحه که قیمت آن‌ها به یک میلیاردها دلار می‌رسد.»