کد خبر: ۴۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۹۶
کنایه آیت الله مصباح یزدی به آیت‌الله هاشمی:

برخی بخاطر اینکه فرزندشان را دوست دارند نمی‌گذارند برای جرمی که کرده محاکمه شود

آیت الله مصباح یزدی گفت: مگر می شود به بهانه آزادی هروئین را هم آزاد کرد؟! همان گونه که دولت موظف است بخاطر ضرری که وجود دارد جلوی مواد مخدر را بگیرد باید جلوی اقداماتی که به دین و ارزش های اسلامی ضرر می رساند را نیز بگیرد.
آیت الله مصباح یزدی گفت: مگر می شود به بهانه آزادی هروئین را هم آزاد کرد؟! همان گونه که دولت موظف است بخاطر ضرری که وجود دارد جلوی مواد مخدر را بگیرد باید جلوی اقداماتی که به دین و ارزش های اسلامی ضرر می رساند را نیز بگیرد.

به گزارش «تیک»، وی در بخش دیگری گفت: یکی از مسؤولان فرهنگی گفت توسعه فرهنگ نیاز به آزادی دارد و با فیلترینگ نمی شود فرهنگ را توسعه داد؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهد خود به این حرف ها پاسخ فرمودند که به بهانه آزادی نمی شود همه چیز را آزاد کرد.

گزیده ای از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی به نقل از رسا در زیر می آید:

* اوایل انقلاب از یک روحانی که منتسب به یکی از مراجع بود دعوت کردم برای اسلامی کردن علوم دانشگاهی باهم همکاری کنیم، در پاسخ گفت شنیدم هنوز در قم کسانی هستند که معتقدند که باید آدم ها را مثل الاغ با چوب بزنند، منظورش حدودی بود که برای زنا و گناهان این چنینی درنظر می گیرند؛ حکم خدا را این گونه مسخره می کرد.

* یکی از مسؤولان فرهنگی گفت توسعه فرهنگ نیاز به آزادی دارد و با فیلترینگ نمی شود فرهنگ را توسعه داد؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهد خود به این حرف ها پاسخ فرمودند که به بهانه آزادی نمی شود همه چیز را آزاد کرد.

* مگر می شود به بهانه آزادی هروئین را هم آزاد کرد؟! همان گونه که دولت موظف است بخاطر ضرری که وجود دارد جلوی مواد مخدر را بگیرد باید جلوی اقداماتی که به دین و ارزش های اسلامی ضرر می رساند را نیز بگیرد؛ اگر کسی معتقد به خدا و آخرت باشد، نباید بگوید اینها وظیفه ما نیست و کار آخوندها است.

* برخی به خاطر این که فرزندشان را دوست دارند سعی می کنند به هر نحوی شده نگذارند فرزندشان بخاطر جرمی که مرتکب شده است محاکمه شود، اما اشتباه می کنند چراکه این کار تنها به گناه و عذابشان می افزاید.

*چرا برخی از مسلمانانی که روزی چند مرتبه نسبت به اعتقادات خود اعتراف می کنند و معاد را جزو اصول دین می دانند زندگی شان با کافران فرقی ندارد؛ بیشتر وقت شان را به تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری صرف می کنند و این امر جای عبادت، ورزش و همه کارهایشان را گرفته است، خیلی که هنر کنند دو رکعت نماز دست و پا شکسته می خوانند.

* البته منظورمان این نیست که تنها به نماز و عبادت مشغول باشید، گاهی تحقیقات علمی، حل مسائل فلسفی، کارهای هنری نیز اخروی می شود البته اگر فرد برای خدا، حفظ اسلام و جامعه اسلامی، این کارها را انجام دهد؛ اگر برای لذت خودش کاری کند می شود دنیا طلبی.

*جنگ ها، درگیری ها، سختی ها و مشکلات زندگی موجب شده برخی تصور کنند این زندگی جز رنج چیز دیگری ندارد و از آنجا که زندگی را محدود به این عالم می دانند بالاترین هنرشان این است که دست به خود کشی می زنند؛ برخی نویسندگان و فیلسوفان ما نیز چنین کاری کرده اند، کاش کار اینها به همین جا ختم می شد، این افراد بعد از مرگ در عذاب الهی خالد هستند؛ حالا عده ای می خواهند افکار و اندیشه های اینها را احیا کنند.

* چه فرقی می کند کسی در کاری سرمایه گذاری کند و سود بگیرد یا این که پولش را به کسی بدهد و سود بگیرد؛ وام 30 درصد می دهند و ضمن آن یک معامله سوری می کنند و به قول معروف کلاه شرعی می گذارند.

* قرآن می فرماید اگر دست از ربا بر ندارید اعلام جنگ با خدا کرده اید، در مورد هیچ حکمی چنین چیزی نمی فرماید، اما برخی این حرف ها را به بازی می گیرند؛ این همه پیامبران آمدند و شکنجه شدند که ما هدایت شویم اما با این حال برخی گمراهی را انتخاب می کنند.

*اگر بنا بود هرچه انسان نیاز دارد خدا از غیب به او برساند دیگر نیازی به خرید و فروش و کارکردن نداشت تا مشخص شود که در کاسبی به دنبال حلال است یا خیر، آیا برای انجام یک معامله حاضر است دروغ بگوید؟

*هرچه تکلیف بیشتر و سخت تر باشد نباید از زیر بار آن فرار کنیم؛ همان گونه که انسان برای ورزیده شدن بدنش در گود زورخانه تمرینات سختی انجام می دهد، برای رسیدن به کمال و نیز باید از عهده انجام تکالیف سخت الهی برآید؛ اگر این چنین شد رشد می کند و گرنه دچار عذاب ابدی می شود.