کد خبر: ۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۳

معاون سابق صدام جنایات تروریست های داعش را ستود

معاون اول ˈصدام حسینˈ دیکتاتور سابق عراق در پیامی ضبط شده از تروریست های داعش به عنوان ˈقهرمانˈ یاد کرد و از حملات و اشغالگری های این گروه تروریستی تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ˈفرانسهˈ، در پیام 15 دقیقه ای ضبط شده منتسب به ˈعزت ابراهیم الدوریˈ که روز گذشته (شنبه) منتشر شد، از تروریست های داعش و القاعده به عنوان ˈقهرمان و شهسوارˈ یاد شده است.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از پیام مذکور که خبرگزاری فرانسه به چگونگی انتشار آن اشاره ای نکرد، آمده است: مفتخریم که به این گروه ها و رهبران آن ها سلامی ویژه کنیم و مراتب عشق و قدردانی خود را به آن ها اعلام داریم.

خبرگزاری فرانسه افزود، صدایی که در این پیام به الدوری نسبت داده شده است، در ادامه به بیان اسامی برخی گروه های شبه نظامی سنی که گفته می شود با داعش هم پیمان شده اند می پردازد.

گفته می شود عزت الدوری که در زمان حمله آمریکا به عراق معاون صدام بود، سرکرده گروه شورشی ˈجیش رجال الطریق النقشبندیˈ و یا همان ˈطریقت صوفیه نقشبندیهˈ است که از دیرباز به عنوان گروهی افراطی نظیر داعش شناخته می شد.

آخرین مورد از پیام های منتسب به شخصیت شماره دو حکومت صدام حسین معروف به ˈمرد سبیل قرمزˈ به ژانویه سال 2013میلادی مربوط می شود.

پس از دستگیری صدام حسین در دسامبر سال 2003، الدوری به مهم ترین شخصیت حکومت سابق عراق در فهرست افراد تحت تعقیب ارتش آمریکا تبدیل شد.

گروه تروریستی داعش به سرکردگی فردی معروف به ˈابوبکر بغدادیˈ که در سوریه و عراق دست به جنایات فراوان زده است، در تاریخ 29 ژوئن (8 تیرماه) در مناطق تحت اشغال خود در هر دو کشور اعلام خلافت و خود را ˈخلیفه ابراهیمˈ معرفی کرد.