کد خبر: ۴۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۹

پیامدهای حضور ایران در جام جهانی

عضو کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فوتبال معتقد است که حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل ابعاد فوق‌العاده‌ای با خود به همراه داشته و نگاه دنیا به ایران را تغییر داده است.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پیامدهای حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل،‌ اظهار کرد: انتقال فوتبالیست‌های ایرانی به اروپا، اعلام آمادگی اسپانسرهای مختلف برای تامین هزینه‌های مالی و اقبال عمومی مجدد مردم به فوتبال با توجه به هجمه‌های اخیر از جمله پدیده‌های اصلی حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل است.

وی افزود: علاوه بر توجه مجدد عموم مردم به فوتبال، حضور ایران در جام جهانی فوتبال اقبال و رغبت بیشتر دولتمردان را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس و مربی فوتبال هزینه‌های مالی مربوط به این رشته ورزشی در ایران را بسیار ناچیز دانست و گفت: ما علاوه بر ناچیز بودن هزینه‌ها در فوتبال، مشکل مدیریتی داریم چرا که حتی زمانی که هزینه‌هایی را هم انجام می‌دهیم این اتفاق را درست مدیریت نمی‌کنیم.

افاضلی ادامه داد: رقبای ما در آسیا شامل ژاپن، کره جنوبی، عربستان و این دست کشورها هستند بنابراین باید بدانیم این کشورها چه میزان برای فوتبال هزینه می‌کنند.

این عضو کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در مورد سبک و سیستم‌ تیم ملی فوتبال در بازی‌های مقدماتی، در جام جهانی و نیز ادامه این روند برای حضور در جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: تیم ملی مقابل تیم‌هایی که احتمال باختنش بیشتر بود ابتدا تفکرش گل نخوردن بود و چشم به ضد حملات دوخته بود،‌اما در یکسری از بازی‌های دیگر که احتمال برد تیم ملی بیشتر بود و باید بازی را به نفع خودمان تمام می‌کردیم این سیستم‌ تغییر می‌کرد و تهاجمی‌تر می‌شد.حال که یک تیم داریم که قابلیت تطبیق دارد، بنابراین باید از این موضوع به بهترین شکل استفاده کنیم.

افاضلی همچنین درباره نقاط ضعف سیستم‌ تیم ملی، تصریح کرد: اشکال کار را از آقای کارلوس کی‌روش نمی‌دانم. باید نسبت به این موضوع واقع گرا باشم، چرا که مشکل اصلی ما در باشگاه‌هاست، جایی که بازیکنانمان در آن آموزش‌های اولیه را می‌بینند.

این کارشناس و مربی فوتبال در ادامه با تاکید بر ضعف مدیریتی به عنوان مشکل اصلی فوتبال در ایران گفت: حتی اگر مربیانی با کیفیت ضعیف هم در باشگاه‌های فوتبال روی کار باشند، این ضعف از سوی آن مربیان نیست، بلکه مدیران باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.