کد خبر: ۴۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۲

هزاران نفر از دونتسک گریختند

نخست وزیر جمهوری خودخوانده ˈجمهوری مردمی دونتسکˈ در شرق اوکراین اعلام کرد: حدود 70 هزار نفر از جمعیت 900 هزار نفری دونتسک از این شهر گریخته اند.
به گزارش ایرنا و به نقل از هفته نامه فرانسوی ˈلو پوئنˈ ، ˈالکساندر بورودایˈ نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد: 70 هزار نفر از جمعیت 900 هزار نفری دونتسک از بیم حملات ارتش اوکراین محل زندگی خود را ترک کرده اند. به گفته شاهدان قطارهایی که در روزهای گذشته این منطقه را ترک کردند، کاملا پر بودند.

دونتسک که پس از سقوط ˈاسلاویانسکˈ در هفته گذشته مهمترین موضع جدایی طلبان محسوب می شود، در محاصره نیروهای ارتش اوکراین قرار گرفت و در روزهای اخیر حملات مرگباری را شاهد بود.

کی یف از حملات هوایی روزهای پنجشنبه و جمعه به پایگاه های جدایی طلبان در دونتسک و ˈلوهانسکˈ و انهدام 12 خودرو زرهی و دو خمپاره انداز نیروهای هوادار روسیه خبر می دهد.

این در حالی است که ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین اعلام کرده بود تلاش می کند برای جلوگیری از افزایش قربانیان غیرنظامی به نیروی هوایی و توپخانه ای متوسل نشود.

رییس جمهوری اوکراین که نیروهایش در حملات روز پنجشنبه خسارت جانی سنگینی را متحمل شدند، وعده انتقام داده و اعلام کرده است: در ازای هر نیروی اوکراینی ها، صدها تن از شورشیان کشته خواهند شد.

این گزارش با اشاره به مقاومت رییس جمهوری اوکراین در برابر فشار کشورهای اروپایی و روسیه برای برقراری آتش بس، افزود: مسکو طرح قطعنامه ای را برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است. همچنین در این قطعنامه نقش مهمتری برای سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش، پذیرش این قطعنامه برای کی یف که از تشکیل یک دولت کوچک هوادار روسیه در مناطق شرقی خود بیم دارد، دشوار به نظر می رسد.