کد خبر: ۴۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۲

نماینده ارومیه: استیضاح وزراء مغرضانه است/خاتمی به کشور بیشتر خدمت کرده یا طرفداران ممنوع البیان شدنش؟

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت گفت: استیضاح وزراء دولت یازدهم مغرضانه است.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام اینکه، استیضاح هفت وزیر دولت، در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، افزود: از این تعداد، استیضاح وزیر علوم، وزیر نیرو، صنعت، کشاورزی و آموزش و پرورش بیشتر از سایرین مطرح شده، که جای بسی تامل دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به ادامه مذاکرات وین و شرایط حساس منطقه‌ای و علیرغم گذشت تنها یک سال از عمر دولت یازدهم، استیضاح وزراء را مغرضانه می‌بینم؛ چرا که هیچ مسئله ملی و حساس برای استیضاح بیان نشده است.

وی در رابطه با سوال برخی نمایندگان از وزراء گفت: برخی از این آقایان به علت اینکه خواسته‌های نامشروع از دولت داشته و دولت در عمل به خواسته آنها خودداری کرده است، هم اکنون به مخالفان دولت تبدیل شده‌اند؛ افرادی هستند تنها به دلیل اینکه وزیر به تلفن آنها جواب نداده درصدد سوال از وزیر برآمده‌اند، این‌ها همان‌هایی هستند که آبروی مجلس را می‌برند.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با بیان اینکه، ارزش و شان نمایندگان از بین رفته است، اذعان کرد: برخی از آقایان به جای قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون، به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند؛ وظیفه قانون گذاری در مجلس فراموش شده و به جای آن حاشیه پردازی در صدر مسائل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طبق پروتکل ارزش و شان نماینده در اندازه وزیر است، اظهار کرد: کار بجایی رسیده که حتی مدیران رده پایین دولتی نیز ارزشی برای نمایندگان قائل نیستند؛ مدیرانی می‌شناسم که بیش از یک سال است که با آنها تماس گرفتیم ولی پاسخگو نیستند؛ این ارتباطی را نیز که با برخی مدیران استانی داریم بر اساس دوستی‌ها و ارتباطات قبلی است، و اگر نه شان و منزلت نمایندگان مردم در حال فراموش شدن است.

فتاحی وضعیت فعلی مجلس را برگرفته از حاشیه پردازی و بی کفایتی برخی از نمایندگان دانست و گفت: در صورت ادامه روند فعلی، آینده مجلس شورای اسلامی را اسف بار می بینم.

وی با تاکید بر اینکه ترس باید یکی از ویژگی‌های نمایندگان باشد، گفت: برخی‌ها در مجلس خود را شجاع عنوان کرده و فقط در برابر مسائل حاشیه‌ای سینه سپر می کنند؛ نمایندگان مردم باید از فقر، دروغ، تهمت و بی عدالتی ترس داشته باشند و از شدت درد به خود بپیچند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با درخواست برخی نمایندگان مبنی بر ممنوع البیان کردن خاتمی، اظهار کرد: آقای خاتمی زمانی رییس جمهور این کشور بودند؛ هم اکنون باید این سوال را پرسید که آقایانی که درخواست ممنوع البیان شدن خاتمی را دارند بیشتر به کشور خدمت کرده اند یا خود حجت الاسلام خاتمی؟ جای تامل دارد که این افراد چگونه به خود اجازه چنین اقدامی را می‌دهند؛ خاتمی به غیر از سربلندی و عزت برای کشور چه اقدامی داشته که آقایان منافع خود را در خطر می بینند؟

وی افزود: جریانی در حال شکل گیری است که سرمایه‌های انقلاب را نشانه می‌رود؛ این‌ها همان افرادی هستند که مدتی هاشمی، ناطق و احمدی نژاد را نیز مورد حمله قرار دادند؛ هرچند وضعیت اقتصادی کشور در دوره آقای احمدی نژاد اسف بار بود ولی به هر حال کسی اجازه ممنوع البیان کردن ایشان را ندارد چه برسد به خاتمی؛ چرا که این نقطه مقابل قانون اساسی و مغایر با ارزش های اسلامی دینی است.

وی حمله به چهره‌های انقلابی را یکی از خطرناکترین جریان‌ها در کشور توصیف کرد.

فتاحی خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس علاوه بر مسوول بودن در برابر تک تک رای ها، در مقابل 77 میلیون ایرانی نیز مسئول هستند؛ نمایندگان نباید هرطور که دلشان خواست عمل کنند.