کد خبر: ۴۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

تعهد بغدادی برای ویرانی کعبه

پلیس استان الانبار عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از ورود خطیبان به مساجد و قرائت قرآن در آنجا ممانعت کرده و به مردم اجازه برپایی مراسم عزاداری برای مرده‌هایشان را نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منابع عراقی اعلام کردند: اعضای گروه تروریستی داعش بعد از مخالفت‌های شدید با خطیبان مساجد به آن‌ها اجازه ورود به مساجد و قرائت قرآن چه قبل یا بعد از نماز را در مساجد فلوجه ندادند چرا که این گروه این اقدامات را بدعت می‌داند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: داعش علاوه بر اینکه به مردم اجازه برگزاری مراسم عزاداری برای از مردگانشان را نداد مانع رفت و آمد و فعالیت‌ها در سطح شهر شد.

همچنین رهبر گروه تکفیری داعش متعهد شد که کعبه را ویران می‌کند.

به نقل از سایت خبری مدی پرس، ابوبکر بغدادی، رهبر داعش علت این تصمیم خود را این گونه اعلام کرد که مسلمانان کعبه را می‌پرستند و خدا را پرستش نمی‌کنند و عقیده اسلامی اجازه عبادت سنگ را نمی‌دهد.

یکی دیگر از اعضای این گروه تروریستی نیز مدعی شده بود، حجاج برای لمس سنگ به مکه می‌روند و حضور آنها برای عبادت خدا نیست بنابراین باید کعبه را ویران کرد.

پیشتر نیز این گروه تروریستی تعدادی از مرقدهای ائمه و حسینیه‌ها در استان نینوا را تخریب و آنها را به عبادتگاه‌های بت پرستی تشبیه کرده بود.