کد خبر: ۴۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۴

واژگونی قطار حامل گاز مایع در شهر ری

شب گذشته یکی از بوژی‌های واگن مخزن‌دار باری در حین جابجایی واگن‌ها روی خطوط فرعی در داخل ایستگاه ری از خط خارج شد و ماموران فنی راه‌آهن به منظور پیشگیری و رعایت مسایل ایمنی و جلوگیری از هرگونه اتفاق، خواستار حضور ماموران آتش‌نشانی و شرکت گاز در منطقه شدند.
واژگونی یکی از واگن‌های قطار حامل گاز مایع، سبب تخلیه منازل اطراف ریل راه‌آهن شد.

به گزارش «تابناک»، حوالی ساعت 23:30 شب گذشته یکی از واگن‌های یک قطار باری که حامل سوخت بود در محدوده شهر‌ری از ریل خارج شد.

بررسی‌های اولیه نشان داد که این قطار باری حامل گاز مایع در محدوده خانه‌های سازمان وابسته به راه‌آهن جمهوری اسلامی در شهرری از ریل خارج شد و در پی این حادثه عوامل امدادی با احتمال نشت گاز، اقدام به تخلیه ساکنان خانه‌های اطراف کردند اما بعد از مدتی با توجه به رفع شدن خطر و عدم نشت گاز، این افراد پس از چند ساعت دوباره به خانه‌هایشان بازگشتند.

این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت، اما عملیات امدادگران که دستگاه‌های امدادی نظیر آتش‌نشانی، اورژانس و عوامل انتظامی در آن حضور داشتند تا صبح امروز به طول انجامید و در حال حاضر مشخصه خاصی در منطقه وجود ندارد.

همچنین سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی پایتخت با تایید این خبرگفت: آتش‌نشانان یک ایستگاه پس از حضور در محل و ایمن‌سازی آن، صحنه حادثه را به عوامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تحویل دادند.

توضیحات شرکت راه‌آهن در خصوص حادثه شهر ری

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این خصوص اعلام کرد: شب گذشته یکی از بوژی‌های واگن مخزن‌دار باری در حین جابجایی واگن‌ها روی خطوط فرعی در داخل ایستگاه ری از خط خارج شد و ماموران فنی راه‌آهن به منظور پیشگیری و رعایت مسایل ایمنی و جلوگیری از هرگونه اتفاق، خواستار حضور ماموران آتش‌نشانی و شرکت گاز در منطقه شدند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر مخزن این واگن تخلیه شده و واگن خالی روی مسیر هدایت شده است.

شرکت راه‌آهن همچنین اعلام کرد: برخی رسانه‌ها به اشتباه، خروج یکی از واگن های قطار از ریل را در قالب "خروج قطار از ریل" تلقی کرده و همان ذهنیت خود را برای مردم اطلاع رسانی می کنند، در حالیکه خروج یک واگن قطار از ریل با خروج کل قطار از ریل و واژگونی، متفاوت است.

هدایت‌الله جمالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفتگو با ایسنا با تاکید براینکه وقوع این حادثه ارتباطی به ایمن‌سازی منطقه نداشت گفت: واژگونی این واگن در زمان جابه‌جایی خط و به دلیل بی‌دقتی سوزن‌بان بوده.

وی با بیان اینکه بازسازی و به‌روزرسانی ایستگاه راه‌آهن را در دستور کار قرار دارد گفت: امیدواریم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی مطابق وعده‌های خود این ایستگاه را به یک ایستگاه مسافری تبدیل کند.

جمالی‌پور در پایان تأکید کرد: عوامل فنی شرکت راه‌آهن در حال بازدید از منطقه هستند تا با بررسی مسائل فنی و علل و عوامل این حادثه درصدد رفع نواقص برآیند.