کد خبر: ۴۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۰

انتقاد حزب الله از سکوت کشورهای عربی

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از سکوت کشورهای عربی نسبت به جنگ تمام عیار دشمن صهیونیستی علیه غزه،‌ تاکید کرد که مقاومت فلسطین همانند مقاومت لبنان، پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به جنگ تمام رژیم صهیونستی علیه مردم بی‌دفاع غزه واکنش نشان داد و گفت: دوره دیگری از جنایت‌های صهیونیستی علیه ملت مجاهد فلسطین در غزه، حقیقت خطر «اسرائیل» بر انسانیت را نشان داد.

وی رژیم صهیونستی را عامل بحران و جنگ در منطقه خواند و افزود: غزه و فلسطین در مقابل جنگ صهیونیسم بین‌المللی قرار گرفته است. آمریکا با عدم مخالفتش با حمله زمینی علیه غزه، بر این جنگ  پوشش می‌گذارد. این موضوع را سفیر واشنگتن در رژیم اشغالگر (قدس) اعلام کرده بود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: دبیر کل سازمان ملل نیز بر این جنگ سر پوش می‌گذارد. او شلیک موشک از غره بر اسرائیل را محکوم و این اقدامات (فلسطینیان) را غیر قابل قبول خواند و در مقابل از «نتانیاهو» (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) فقط خواست خویشتنداری کند.

وی با بیان اینکه ملت مجاهد فلسطین در غزه در سایه سکوت عربی و دسیسه چینی محافل جنایتکار بین‌المللی در معرض جنگ تمام عیار قرار گرفته است، افزود: ولی مقاومت شجاع و ملت حامی‌اش پیروز خواهد شد همانگونه که در دو جنگ اخیر پیروز شده و همانگونه که مقاومت در لبنان به پیروزی رسید. زیرا مقاومت صاحب زمین است و حق با اوست.

شیخ قاسم تاکید کرد که جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطینی و همه گردان‌های مقاومت ثابت کرده‌اند که مرد عرصه نبرد هستند.

وی در پایان گفت: ما با مقاومت هستیم.. و «اسرائیل» خواهد دریافت که گام بزرگی در راستای ناکامی و از بین امنیتش در همه سرزمین‌های اشغالی برداشته است و به یاری خدا نبرد ژوئیه (رژیم صهیونیستی) علیه غزه به سرانجام پیروزی جنگ 33 روزه برسد.