کد خبر: ۴۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۷

کری از وین با نتانیاهو تلفنی گفتگو کرد

وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش از وین، تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و حمله به غزه گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش از وین، تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و حمله به غزه گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، کری در این گفتگوی تلفنی حملات موشکی از سمت غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد، اما حملات رژیم صهیونیستی را حق طبیعی این رژیم برای دفاع از خود خواند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 وارد وین اتریش شد. وی با حضور میان خبرنگاران گفت: "اختلافات قابل ملاحظه‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی در مذاکرات هسته‌ای باقی وجود دارد و می‌خواهیم ببینیم که آیا پیشرفت ممکن است یا خیر".

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت: "بسیار حیاتی است که مطمئن شویم ایران به‌سمت ساخت بمب هسته‌ای نرفته و برنامه آنها صلح‌آمیز است".

ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای کشورمان در وین پایتخت اتریش مشغول مذاکره هستند.

بنیامین نتانیاهو هم امروز در گفتگو با شبکه فاکس نیوز ساندی آمریکا گفت که اجازه دادن به ایران برای غنی‌سازی امری "فاجعه‌بار" است.

وی افزود: اگر ایران به ظرفیت گریز هسته‌ای دست یابد، واقعیتی که ما در پیرامون خود می‌بینیم بدتر خواهد شد. این یک جوک است، آنها تسلیحات هسته‌ای می‌سازند. من نمی‌فهمم که چطور ایرانی‌ها را جدی می‌گیرند.