کد خبر: ۴۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۰

حماس: سخن از آتش‌بس، نیرنگ اسرائیل است

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که رژیم اشغالگر تلاش می‌کند شکست خود در جنگ علیه غزه با هدف قراردادن شهروندان فلسطینی جبران کند.
 سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که رژیم اشغالگر تلاش می‌کند شکست خود در جنگ علیه غزه با هدف قراردادن شهروندان فلسطینی جبران کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس امروز طی سخنانی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین در تحولات کنونی غزه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین باید نقش بیشتر ایفا شود.

سامی ابوزهری گفت: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هنوز ترکیه را ترک نکرده است و اکنون در دوحه قطر است.

وی در ادامه افزود: سخن گفتن درباره آتش بس در شرایط کنونی، نیرنگ اسرائیل است.

سخنگوی حماس تاکید کرد که حماس جنگ را انتخاب نکرد بلکه این رژیم اشغالگر، آغازگر بوده است و در قبال آن مسئول است.

ابوزهری اعلام کرد که با وجود تماس های زیاد هیچ طرح جدی برای آتش بس ارائه نشده است و اگر طرح جدی به ما ارئه شود آن را بررسی خواهیم کرد اما در عین حال تا زمانی که چنین طرحی را دریافت نکنیم، به مقاومت خود در برابر حملات اشغالگران ادامه می دهیم.

ابوزهری گفت: رژیم اشغالگر تلاش می کند شکست خود در جنگ علیه غزه با هدف قراردادن شهروندان فلسطینی جبران کند.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: اگر رژیم اشغالگر به ویرانی غزه اقدام کند یقینا شکست خواهد خورد و ما آماده استفاده از هر گزینه ای هستیم.
"سامی ابوزهری"، سخنگوی جنبش حماس روز گذشته نیز اعلام کرد که در صورت استمرار حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه نمی توان درباره آتش بس گفتگو کرد.

وی در ادامه افزود: این تنها رسانه های اسرائیلی هستند درباره آتش بس سخن می گویند و تاکنون هیچ گونه موضعگیری رسمی از سوی مقامات صهیونیستی درباره آتش بس نشده است.

سامی ابوزهری تاکید کرد: هرگونه پیشنهاد رسمی درباره آتش بس را فورا مورد بررسی خواهیم داد و تلاش می شود توپ در زمین فلسطینیان انداخته شود.

سخنگوی حماس گفت: دشمن اسرائیلی از همه خط قرمزها عبور کرد و در غزه دست به کشتار جمعی زده است.

سامی ابوزهری تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطینی باید مسئولیت خود در برابر این حملات صهیونیستی را بر عهده بگیرد و در قبال مواضع رسمی اتحادیه عرب در برابر تجاوزات اسرائیلی احساس حقارت می کنیم.

سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: ما ضعیف نیستیم و در بحران قرار نداریم بلکه طی روزهای آینده اثبات خواهد شد که رژیم اشغالگر در بحران است.

ابوزهری گفت: اکنون 5 میلیون اسرائیلی هستند که به دلیل ترس از حملات موشکی گروه های مقاومت زیر زمین زندگی می کنند اما ملت ما روی زمین زندگی می کند.
برچسب ها: حماس ، آتش بس