کد خبر: ۴۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۶

معاون وزیر علوم: یک عده ای بیکارند و حاشیه درست می کنند،‌ اما اخلاق اجازه نمی دهد پاسخ آنها را بدهیم

معاون آموزشی وزیر علوم درباره انتقادات به این وزارتخانه گفت: سلایق مختلف است. سلیقه ای هست که نگاه هشت سال قبل را می پسندد و سلیقه اش را به جد دنبال می کند.

رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم زیر تیغ استیضاح است. نمایندگان استیضاح کننده معتقدند در وزارت علوم سیاسی کاری می شود. اما معاون وزیر چنین چیزی را قبول ندارد: تصمیماتی که در اين مدت گرفته شد، حتي يك مورد نبوده تا بتوان گفت كه این تصمیم یک تصمیم سیاسی بوده است. تلاش اصلي كيفيت بخشي به فعاليت‌هاي گذشته در چارچوب نقشه جامع علمي كشور است یک رییس یا سرپرست دانشگاه پیدا کنید که بگویند آدم تندی است. یا عملکردی دارد که تنش ایجاد کرده، یا خطایی داشته و یا مصاحبه تنش زایی كرده است.

جعفر میلی‌منفرد در گفتگو با خبرآنلاین درباره ریشه های حملات به وزارت علوم گفت: دوستان منتقد سلیقه دیگری دارند و برای اعمال سلیقه شان دست به هرکاری می زنند. ولی ما نمی توانیم به هر كاري تن بدهیم. بالاخره ما یکسری چارچوب های علمی،‌ اخلاقی داریم و مجبوریم مراعات کنیم. تاکنون مراعات کردیم و این به بعد هم مراعات خواهیم کرد.

او گفت: با یک حجم کار بسیار زیادی مواجهیم. و این حجم کار فرصتی به ما نمی دهد به حاشیه ها بپردازیم. اما یک عده ای بیکارند. فرصت فراوان هم دارند،‌ امکانات فراوان هم دارند. هیچ تنگنایی هم ندارند. هیچ حد و مرزی هم ندارند. ما الان بار سنگین وزارت روی دوشمان هست و با جدیت باید دنبال کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بالاخره دوستانی که سلیقه متفاوتی دارند، تلاش می کنند همان فضای ۸ سال گذشته همچنان در دانشگاه ها جاری بماند. با این حال ما موظفیم جهتگیری هایی که لازمه شان، ارتقاء ، نشاط و پویایی علمی دانشگاه هاست، داشته باشیم و دانشگاه را به آن سمت ببریم تا تمام ظرفیت دانشگاه در خدمت نظام قرار بگیرد. ما تمام سعی و تلاشمان را در این جهت می کنیم.

او گفت: در دوره قبل چهارسال تلاش کردیم مجوز یک تشکل را بدهند. هیات موسس تشکل هم از روسای پیشین دانشکده ها و اعضای هیات علمی بود. اما بي نتيجه بود. فضاي دانشگاه فضایی است که به راحتی ظرفیت ها به میدان نمی آیند. وقتی هم که میدان می آیند مثل همین حمایت هایی که بوجود آمده، می گویند تقلب است. این تیمی که اکنون در وزارت علوم کار می کند هم به هرحال افراد علمی هستند و سیاستمدار حرفه‌ای نیستند! حاصل كلام آنكه ما چارچوب هاي اخلاقي داريم و در قالب آن چارچوب ها حركت مي كنيم و تسليم فضاي سياست بازي نمي شويم.

به گزارش خبرآنلاین؛ نخستین وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت علوم گفت: من آن زمان که خودم در مجلس بودم واقعا خیلی چیزها از مجلس یاد گرفتم اما بیشتر سئوالاتی که می شد سئوالاتی بود از غیر از چیزهایی که به عنوان برنامه روی میز گذاشته بودم. دوستان دارند برای سلیقه خودشان سعی می کنند که این سلیقه بتواند جاری بماند.