کد خبر: ۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۱

نشست حامیان تروریست‌های داعش در اردن

شرکت‌کنندگان در نشست مخالفان عراقی در اردن، با تقدیر از اقدامات گروه تروریستی داعش در موصل و مناطق دیگر عراق بر ادامه جنگ تا تصرف بغداد و "سرنگونی" دولت نوری مالکی تاکید کردند.

به گزارش «تیک» و به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، در این نشست که روز گذشته زیر نظر دولت اردن در "امان" پایتخت این کشور برگزار شد، از برخی سران عشایر، بازمانده های حزب بعث، سران سلفی عراق و حامیان مالی گروه تروریستی داعش دعوت به عمل آمده بود.

هدف از این نشست بازگشت وحدت به عراق عنوان شده بود اما آنچه توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده است، ترکیب سخنرانان نشست بود که همگی خواستار اعلام جنگ طایفه ای ضد دولت مالکی بودند.
شرکت کنندگان در این نشست همچنین خواستار بازگشت حکومت به اهل سنت شدند که به ادعای آن ها توسط مالکی منزوی شده اند.

این درخواست ها در حالی است که بیشتر جمعیت عراق شیعه است و سالیان سال تحت مستبدانه صدام، از کمترین حقوق خود نیز برخوردار نبودند.

این نشست سوال هایی را برای تحلیلگران درباره زمان، اهداف و نیز نقش اردن در تحولات عراق به دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش سقف توقعات شرکت کنندگان در این نشست بسیار بالا بود. آن ها همگی به تلاش برای سرنگونی دولت مالکی و جنگ ضد بغداد تا رسیدن به هدف مزبور متعهد شدند.

مشت نمونه خروار

در میان افراد حاضر در این نشست  تنها اشاره به دو مورد بیانگر غیر موجه بودن این نشست است که علیه حکومت دموکراتیک و برخاسته از آرای مردم در عراق به توطئه چینی برخاسته اند:
- عبد الناصر الجنابی متهم به قتل 100 نمازگزار عراقی در بخش غربی بغداد در سال 2007 و احمد الباش که حدود 2 هفته قبل نامش در یک گزارش غربی به عنوان یکی از بزرگ ترین حامی مالی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق آمده بود، از شرکت کنندگان برجسته در این نشست بود.

قدردانی امان از کمک های بغداد!!

برگزاری این نشست زیر نظر دولت اردن بی شک با کمک های بغداد به این کشور در زمینه منابع انرژی در تعارض است. بغداد روزانه 300 هزار بشکه نفت با تعرفه های ترجیحی - به قیمت هر بشکه کمتر از 50 دلار - به اردن تحویل می دهد.

در همین حال اردن حامی گروه تروریستی داعش و گروه های تروریستی دیگری به شمار می رود که در راستای سیاست های عربستان و غرب گام بر می دارند. پادگان آموزشی "الزرقاء" در این کشور واقع شده است که آمریکا از آنجا به آموزش گروه های مسلح ضد دولت سوریه می پردازد و تاکنون صدها نفر در این پادگان آموزش دیده اند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که اردن خود روزی عرصه ای برای جولان این گروه های تروریستی خواهد شد.