کد خبر: ۴۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۲

کمکهای میلیونی غرب چگونه به دست داعش می‌رسد؟

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد، غرب با پرداخت میلیونها پوند تحت عنوان کمک به مردم سوریه، در حال کمک به تروریستهای داعش است.
به گزارش «تیک» و به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، در این گزارش آمده است که غرب، ملیون ها پوند، کمک برای مناطق تحت اشغال تشکیلات تروریستی داعش، در شمال سوریه ارسال می نماید.
"ایزابیل هانتر" نویسنده این مطلب در گزارشی از منطقه "غازی عنتاب" در مرز مشترک ترکیه با سوریه، نوشت: میلیون ها پوند از کمک های غرب چگونه به دست تشکیلات داعش می رسد؟
این روزنامه می افزاید کمک های مذکور که از سوی دولت های امریکا، انگلیس و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می شود، عبارت است از مواد غذایی، دارو و کمک های اولیه که از طریق دو گذرگاه مرزی میان ترکیه و سوریه وارد مناطق تحت کنترل افراطیون داعش می شود.
این خبرنگار انگلیسی به نقل از یکی از اعضای گروههای امداد می نویسد: کاروان های امدادی از مرزهای ترکیه وارد سوریه می شود و از پست های بازرسی داعش، عبور می کنند و ممکن است به علت درگیری میان داعش و سایر گروههای مخالف که مایل به عبور کاروان های امدادرسان به مناطق تحت کنترل داعش نیستند، عبور آنها، سه هفته به تعویق بیفتد.
بر اساس این گزارش، سازمان های کمک رسان، از جمله گروه امداد رسان "الرحمه" که دفاتری در انگلیس و امریکا دارد، مدهی هستند که کمکهایشان را به آوارگان غیر نظامی و افراد نیازمند به کمک فوری ارائه می کنند، و برای کنترل هیچ گروه یا مجموعه ای بر مناطق مشخصی تلاش نمی کنند.
یادآور می شود که گروه "الرحمه" سال گذشته برای کمک به عملیات امدادرسانی و انسانی در سوریه حدود 27 میلیون پوند از وزارت امور خارجه انگلیس دریافت کرده است.
خبرنگار ایندیپندنت می افزاید: نیروهای غربی گروههای امداد رسان، تأکید کرده اند عناصر داعش، که در گذشته خبرنگاران غربی و نیروهای کمک رسانی را ربوده اند، در حال حاضر بدون هیچ گونه مانع تراشی یا تعیین پیش شرط به آنها اجازه فعالیت می دهند.
خبرنگار مذکور در پایان خاطرنشان می کند: تشکیلات داعش، پزشکان و پرستاران را به خدمت گرفته و به آنها حقوق فراوانی می دهد که میزان آن، در ماه، به حدود 400 پوند می رسد که در شرایط کنونی مبلغ فراوانی به شمار می آید.