کد خبر: ۴۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار دوباره داعش به مسیحیان موصل / داعش: فقط 24 ساعت مهلت دارید

داعش  دوباره  به مسیحیان شهرستان موصل هشدار داد و آنها را تهدید کرد که یا اسلام بیاورید و یا با پرداخت جزیه خود را نجات دهید.

این پیام در بیانیه ای و پس از پایان نماز روز جمعه توسط داعشی ها منتشر شده است و فقط 24 ساعت به مسیحیان موصل فرصت داده شده که آن را بپذیرند.

به گزارش«تیک» و به نقل از  الجزیره ، ظاهرا  این سند بعد از آنکه رهبران مسیحی موصل در جلسه ای که قرار بود با داعش  برگزار کنند ، صادر شده است.در این نامه مسیحیان مجبور به پرداخت جزیه و یا اسلام آوردن شده اند و چاره ای جز پذیرش آن نداشته و اگر از پذیرش آن سرباز زنند کشته خواهند شد.


تصویر بیانیه تهدیدآمیز داعش علیه مسیحیان موصل

موصل دومین شهر بزرگ عراق است و در چند ماه گذشته صحنه تاخت و تاز گروه تروریستی داعش شده است.واحد های ارتش عراق که در موصل مستقر بودند قبل از حمله به این شهر فرار کرده و داعش پس از عبور از مرز های سوریه و با حمله به شمال عراق این شهر را تصرف کرد.

قبل از این حمله تعداد مسیحیان موصل 3000 نفر تخمین زده می شد ، که بسیاری بر این باورند که با مهاجرت گسترده ای که مردم موصل از ترس داعش داشتند ؛ جمعیت آنها  به یک سوم کاهش یافته و   کلیسا ها و مغازه های مسیحیان موصل راها شد است.

ابوبکر بغدادی رهبر  گروهک تروریستی داعش 2 هفته پیش ،  از تمام مسلمانان جهان درخواست کرد که با او متحد شوند. داعش در سوریه نیز اقداماتی همانند همتای خود در عراق انجام داده و به انتشار تصاویری از به صلیب کشیده شدن مسیحیان پرداخته. رهبر کلیساهای عراق در رابطه با این تهدید هیچ گونه واکنشی نشان نداده. «نیکولی ملاندنوف» رئیس هیت همیاری سازمان ملل متحد این اقدام داعش را به شدت محکوم کرده و هر گونه شکنجه و آزار اقلیتهای مذهبی در عراق را جنایت بشری دانسته و از تمام طرفین درگیری ها در عراق در خواست کرد  که به منظور آسیب نرساندن به غیرنظامی ها حدالامکان از درگیری جلوگیری کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
2
4
پس چطور می شود حامیان این جنایتکاران در امان پایتخت اردن کنفرانس می گیرند خبری از محکومیت این گرو نیست.بایستی ریشه را خشکانید. الان مشخص است ریشه کجاست.