کد خبر: ۴۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

اردوغان : اسراييل دست هيتلر را در وحشيگري از پشت بسته/ بویی از شرافت نبرده اند

نخست وزیر ترکیه از آمریکا به سبب دفاع از عملیات جنایتکارانه ارتش اسراییل در نوار غزه و سکوت و انفعال جهان عرب در برابر این جنایات به شدت انتقاد کرد.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز شنبه گفت اسرائیل در وحشیگری دست هیتلر را از پشت بسته است.

به گزارش «تیک» و به نقل از انتخاب، در حالیکه حملات وحشیانه اسراییل به نوار غزه وارد روز سیزدهم شده است، اردوغان در نشستی با اعضای دولت خود گفت : «اسراییلی ها از وجدان، شرافت، آبرو و انسانیت بویی نبرده اند و با اینکه شب و روز کارهای هیتلر را محکوم می کنند، خودشان دست هیتلر را از پشت بسته اند.»

نخست وزیر ترکیه همچنین از آمریکا به سبب دفاع از عملیات جنایتکارانه ارتش اسراییل در نوار غزه و سکوت و انفعال جهان عرب در برابر این جنایات به شدت انتقاد کرد.

اردوغان با انتقاد از سازمان ملل تاکید کرد ، هیچ بهانه ای نمی تواند تهدید حق حیات میلیون ها فلسطینی را از جانب یک رژیم ظالم توجیه کند.

وی گفت :‌ اسرائیل این موضوع را دریافته که ده ها قطعنامه ای که سازمان ملل علیه اسرائیل تصویب کرده است ، قابلیت اجرایی ندارند و به راحتی می تواند تصمیمات سازمان ملل را نقض کند.

نخست وزیر ترکیه گفت : آیا چنین سازمانی می تواند عدالت را در جهان برقرار و به صلح جهانی خدمت کند؟

به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا، این در حالی است که پس از برپایی تظاهرات و تجمعات ضد اسراییلی در آنکارا و استانبول، تل آویو از همه اسراییلی ها خواست به سبب حاکم بودن جو ضد صهیونیستی در ترکیه از سفر به آن کشور خودداری کنند.

اردوغان پیش از این، تل‌آویو را به انجام یک نسل کشی سیستماتیک در نوار غزه متهم کرده بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
حاجوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
6
15
آقای اردوغان ، خودتو شسته کنار نذار تو دست کمی از نتانیاهو نداری در کشتار زنان و کودکان در عراق و سوریه بدست داعش سهمت بیشتر از صیونیستهاست
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
6
14
یه نگاه هم به خودت و دوست های سعودی ت بنداز ببین چه بلایی سر مردم سوریه و عراق اوردید