کد خبر: ۴۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۶

تأکید آیت الله هاشمی بر حضور امسال مسلمانان در مراسم روز جهانی قدس/ اسرائیل مفتضح تر می شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از کارآفرینان برتر کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسا، مسؤولان و مدیران نهادهای مرتبط با کارآفرینی؛ با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی ابن¬ابیطالب (ع)؛ گفت: ایشان شخصیت دوم جهان اسلام و دنیا هستند هر چند با شمشیر جهالت خوارج افراطی به شهادت رسیدند؛ اما اندیشه-هایشان چون خورشید همیشه تابنده است و خواهد بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از کارآفرینان برتر کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسا، مسؤولان و مدیران نهادهای مرتبط با کارآفرینی؛ با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی ابن¬ابیطالب (ع)؛ گفت: ایشان شخصیت دوم جهان اسلام و دنیا هستند هر چند  با شمشیر جهالت خوارج افراطی به شهادت رسیدند؛ اما    اندیشه-هایشان چون خورشید همیشه تابنده است و خواهد بود.

به گزارش «تیک» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایشان بمباران غزه و اقدامات وحشیانه و تجاوزگرانه گروه خشن داعش در عراق به نام اسلام را از دیگر مصیبت¬های مسلمانان در این روزها دانست و افزود: مردم غزه؛ به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی¬گناه که سال¬ها در محاصره صهیونیست¬ها بودند؛ از جهات مختلف زمینی و هوایی و با انواع سلاح¬های نظامی مورد حمله های سبعانه قرار می¬گیرند و این در حالی است که مجامع مدعی حقوق بشری، سکوت کرده-اند و حتّی گاه وقیحانه هم حمایت می¬کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی  با یادآوری شکست¬های مکرری که در گذشته ارتش تا بن دندان مسلح رژیم اشغالگر قدس در مقابل گروه¬های مقاومت و جهادی مفتضحانه پذیرفته است، اظهار داشت: این بار نیز این رژیم تجاوزگر و غاصب نهایتاً به هدف خود نمی¬رسد و با شکستی دیگر مفتضح¬تر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابتکار امام راحل برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان " روز جهانی قدس" ؛ بر اهمیت حضور امسال مسلمانان در این مراسم تاکید کرد و گفت: باید موج تنفر از صهیونیست¬ها علاوه بر کشورهای اسلامی ؛ همه ملت¬های آزاده دنیا را فرا گیرد، زیرا حضور انسان-های آزاده  در دفاع از مظلوم؛ موجب دلگرمی و امیدواری مردم غزه می¬شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه کارآفرینی یک واقعیت و ضرورت در جامعه بشری؛ به خصوص ایران است، اظهار داشت: ایران مجموعه¬¬ی عظیمی از استعدادهای نیروی انسانی است که خیلی ها در کشورهای دیگر مسوولیت¬های حساس و مهم دارند؛ ولی در داخل کشور به خاطر مجموعه¬ای از عوامل منفی، از  آنها استفاده  درست نمی شود.

آیت¬الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه آسانترین و بهترین راه پیشرفت کشور، کارآفرینی توسط مردم است، خاطر نشان کرد: نخبگان اقتصادی زیادی در کشور داریم که اگر میدان کار و فعالیت پیدا کنند، شاهد پیشرفت روز افزون و همه جانبه ایران اسلامی خواهیم بود.
ایشان در ادامه  به بیان مشکلات و معضلات تاریخی جوامع مسلمان؛ به خصوص ایران در راه سرمایه گذاری؛ پرداخت و گفت: متأسفانه جریانی که در تاریخ اسلام در مخالفت با کارآفرینی وجود داشته و دارد و ائمه و معصومین(ع)  ما به شدت با آن به مخالفت           می¬پرداختند، عامل مهمی در جلوگیری از  کارآفرینی است.

ایشان با ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی(ع) در برخورد با گروهی که زهد و عبادت را جایگزین کار و فعالیت می¬کردند و خود را "رجال الحق "می¬نامیدند، افزود: به لحاظ فرهنگ دینی و اسلامی؛ کاری بهتر از اداره زندگی، تأمین مایحتاج خانواده و کمک به نیازمندان نیست و شواهد و مصادیق فراوانی از زندگی بزرگان دین و احترام آنها به کارگران و کسانی که برای لقمه حلال تلاش می کنند؛ وجود دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقررات دست و پاگیر دولتی را از دیگر عوامل مشکل آفرین برای کارآفرینان خواند و افزود: دولت باید با حذف گردنه¬های سخت و ساده¬تر کردن راهکارها و مقررات ؛ به کارآفرینان کمک کند.

آیت¬الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر، کارآفرینی یکی از بهترین عبادت¬هاست، گفت: همان¬طور که از قدیم گفته¬اند،  به جای ماهی، تور ماهیگیری به افراد بدهید تا با احساس استقلال؛ فکر نکنند که جیره خور دیگران هستند.
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با تأکید بر اینکه ایران سرشار از سرمایه¬های خفته و استعدادهای طبیعی و انسانی است، خاطر نشان کرد: هم¬اکنون هزاران طرح و ایده در دانشگاه¬ها مسکوت مانده است که اگر آنها اجرایی شود، باعث افزایش اشتغال زایی و رونق تولید در کشور می شود.

آیت¬الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به دو نوع حکومت در جهان غرب و مالکیت¬ها در کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: در سیستم کاپیتالیسم ، مالکیت در دست مردم است و عمده اشتغال را خود ایجاد می¬کنند. در سیستم کمونیسم،  مالکیت با دولت است و همه¬ی مردم مزدبگیر دولت اند. اما در اسلام اقتصاد معتدل داریم، یعنی مالکیت برخی امور دست دولت و برخی دیگر دست مردم است و به تبع آن ایجاد شغل هم به نسبت توسط دولت و مردم است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان تأثیر ادبیات کمونیست بر انقلابیون دوران مبارزه گفت: اوایل پیروزی انقلاب بر اساس این ادبیات و احساسات پرشور انقلابی، سپردن کارها و نهادهای دولتی به مردم و بخش خصوصی را انحراف از انقلاب می¬دانستند.

ایشان به جلسات خبرگان قانون اساسی و تصویب اصل 44 اشاره کرد و گفت: با       آینده¬نگری بعضی از اعضا، صدر و ذیل این اصل به گونه¬ای تدوین شد که به تصریح قانون اساسی، وقتی تصدی¬ها مانع رونق اقتصادی شوند، اصلاح خواهند شد.
ایشان با یادآوری وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تدوین سیاست¬های کلی، سند چشم انداز 20 ساله نظام و اصلاح اصل 44 قانون اساسی پرداخت و گفت: دانش محوری توسعه،  توجه به سرمایه¬ها و امکانات مردم از ویژگی¬های مصوبات مجمع در این¬باره است که از سوی رهبری نظام تأیید و ابلاغ نیز شده است.

آیت¬الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از رویکرد دولت سابق در عدم توجه به   سیاست¬های کلی گفت: اگر درست عمل می¬شد، ما در رهایی اقتصاد از درآمدهای نفت و همچنین کم کردن تصدی¬گری¬های دولت به موفقیت¬های خوبی می¬رسیدیم، ولی نه تنها به اهداف افق سند توسعه 20 ساله نرسیدیم بلکه به صراحت مسؤولان مربوطه در خیلی از بخش¬ها عقب افتادیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفکر مذموم بودن وجود سرمایه¬ در دست بخش خصوصی را یک اندیشه¬ی انحرافی در اسلام و حتی در انقلاب اسلامی خواند و گفت: باید سرمایه¬های مشروع در خدمت توسعه و اشتغال باشد تا کارگران با استفاده¬ی از آن هم امرار معاش نمایند و هم کشور را به سوی پیشرفت ببرند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خویش کارآفرینان را انسان¬های شریف و قابل احترام دانست و گفت: علیرغم نامهربانی¬ها به کار خویش ادامه دادند و نگذاشتند اقتصاد کشور بیش از این دچار رکود شود.

در آغاز این دیدار، آقایان شاکری مدیر اجرایی کانون کارآفرینان استان تهران ـ شفیعی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و سرپرست دانشگاه فنی و حرفه¬ای ـ ناصر قدیانی کاشانی نخبه کارآفرین ـ دکتر سیاری، دبیر کانون کارآفرینان استان تهران و خانم مقیمی عضو اتاق بازرگانی و رئیس انجمن کارآفرینی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت¬ها و برنامه¬ها، برای گسترش کمی و کیفی کارآفرینی در سراسر کشور، به بیان دیدگاه¬های خویش برای تقویت اقتصاد و تحقق حماسه اقتصادی به عنوان شعار امسال پرداختند.