کد خبر: ۴۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

جشن و شادی در اردن و فلسطین در پی اسارت افسر اسرائیلی به دست مقاومت

جمع زیادی از مردم اردن و فلسطین با تجمع در مناطق مختلف به اسارت گرفتن افسر اسرائیلی توسط گردان‌های عزالدین قسام در نوار غزه را جشن گرفتند.

به گزارش «تیک» و به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه‌ خبری الجزیره گزارش داد، صدها تن از مردم اردن نیمه شب گذشته با تجمع در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در غرب امان اسارت یک افسر اسرائیلی به دست گردان‌های عزالدین قسام را جشن گرفتند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عدم اتحاذ موضعی مناسب از سوی کشورهای عربی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان سعی داشتند به مقر سفارت رژیم صهیونیستی وارد شوند اما نیروهای امنیتی مانع آن‌ها شدند.

تظاهرکنندگان در منطقه "شرقا" و اردوگاه "بقعه" نیز با سر دادن شعارهایی از مقامات خواستند سربازان بیشتری را به اسارت بگیرند.

جمع زیادی از اردنی‌ها در استان "اربد" واقع در شمال اردن نیز با برگزاری تظاهرات از دولت این کشور خواستند به مسئولیت‌های خود در قبال غزه عمل و سفیر رژیم صهیونیستی را از اردن اخراج کند.

برخی از اردنی‌ها در استان "جرش" نیز از نیروهای مقاومت فلسطین خواستند سناریوی به اسارت گرفتن گلعاد شلیط را که پیشتر توسط حماس اسیر شده بود، تکرار کنند.

در منطقه‌ی "عقبه" واقع در جنوب اردن نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

همچنین هزاران تن از فلسطینی‌ها در نوار غزه به اسارت گرفتن افسر رژیم صهیونیستی توسط گردان‌های عزالدین قسام را جشن گرفتند.

صدها تن از مردم فلسطین با تجمع در رام‌الله، کرانه‌ی باختری و قدس خوشحالی خود را از به اسارت گرفتن این افسر اسرائیلی اعلام کردند.

در همین راستا درگیری‌هایی نیز میان جوانان فلسطینی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه‌ باختری رخ داد و نیروهای این رژیم با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به فلسطینی‌ها یورش بردند.

جمع زیادی از فلسطینی‌ها در شهر نابلس واقع در شمال کرانه‌ باختری نیز به دعوت جنبش حماس تظاهراتی را برگزار کردند.

تظاهرکنندگان ضمن اعلام حمایت خود از مقاومت فلسطین از تشکیلات خودگردان خواستند به هماهنگی امنیتی با نیروهای رژیم صهیونیستی پایان بدهد.

تجمع‌کنندگان ضمن حمل پرچم‌های فلسطین و پرچم‌های جنبش حماس و جهاد اسلامی و فتح، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

در همین راستا درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی فلسطین با تظاهرکنندگان که با سنگ و شیشه به مرکز پلیس حمله کردند، رخ داد.

در همین حال رائد ابو غریبه، مدیر روابط عمومی در پلیس شهر نابلس زخمی شدن فلسطینی‌ها یا نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها را تکذیب کرد.

گردان‌های عزالدین قسام اخیراً "شائل آرون" افسر یگان مرزی ارتش اسرائیل را در جریان عملیات اخیر خود در شرق محله التفاح به اسارت گرفته، 14 سرباز را به هلاکت رسانده و بیش از 50 تن را زخمی کرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس نیز در این‌ باره گفت که به اسارت گرفتن این سرباز اسرائیلی پیروزی بزرگی برای مقاومت و گرفتن انتقام خون شهیدان فلسطینی است.