کد خبر: ۴۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۵

ظریف آمادگی ایران برای حل مشکلات مسلمانان میانمار را اعلام کرد

«آنگ جین سو» سفیر جدید اکرودیته میانمار در جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

به گزارش«تیک» و به نقل از ایرنا، وزیرخارجه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و میانمار خاطر نشان ساخت، دولت جمهوری اسلامی ایران دررابطه با وضعیت مسلمانان در میانمار نگران است و آمادگی دارد با همکاری دولت میانمار در حل مشکلات مسلمانان کمک کند.

در ادامه ، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان بر افزایش همکاری ها در ابعاد اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و همچنین توسعه همکاری های منطقه ای بویژه با اتحادیه «آ سه آن» تاکید کرد.



***از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در میانمار استقبال می کنیم

سفیر جدید میانمار نیز در این دیدار با اشاره به وجود زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در کشورش گفت: دولت میانمار از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در میانمار استقبال می کند و ما امیدواریم که شرکت ها و تجار ایرانی حضور چشمگیر در میانمار داشته باشند.

وی همچنین گفت ما از عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان مودت و همکاری با اتحادیه آسه آن (ملل جنوب شرق آسیا) حمایت می کنیم و با سایر کشورهای عضو رایزنی خواهیم کرد تا هر چه زودتر این پیمان به امضاء برسد.

 میانمار در حال حاضر ریاست آسه آن را برعهده دارد.