کد خبر: ۴۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۳

اخاذي پزشك قلابي از دختران دم‌بخت

مرد شياد كه با معرفي خود به عنوان پزشك، مهندس و استاد دانشگاه دختران دم‌بخت را فريب داده و از آنها اخاذي مي‌كرد در جريان تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.
مرد شياد كه با معرفي خود به عنوان پزشك، مهندس و استاد دانشگاه دختران دم‌بخت را فريب داده و از آنها اخاذي مي‌كرد در جريان تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش «اعتماد»، چندي قبل دختر جواني با مراجعه به پليس آگاهي راز كلاهبرداري‌هاي خواستگار قلابي را فاش كرد.

او به ماموران گفت: چندي قبل از طريق يكي از دوستانم با پسر جواني به نام كيارش آشنا شدم كه وي به من ابراز علاقه مي‌كرد و قرار بود با يكديگر ازدواج كنيم. كيارش خود را پزشك معرفي مي‌كرد و يك فيلم از خود نشان داد كه در آن روپوش پزشكي به تن داشت و در مطب در حال معاينه بيمارانش بود. با ديدن اين فيلم به حرف‌هايش ايمان آورده و با وي ارتباطم را آغاز كردم اما پس از مدتي كيارش تغيير رفتار داد و مرا تهديد كرد اگر به وي پول ندهم آبروي مرا خواهد برد بلافاصله موضوع را با دوستم كه كيارش را به من معرفي كرده بود در ميان گذاشته و متوجه شدم خواستگار قلابي با اين روش از دوستم نيز كلاهبرداري كرده است.

با توجه به حساسيت موضوع تيمي از ماموران تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده و با انجام تحقيقات گسترده مشخص شد متهم جوان سابقه‌داري است كه مدرك تحصيلي وي زير ديپلم است. خواستگار قلابي به نام حامد كه خود را كيارش معرفي مي‌كرد با پرسه زدن در پارك‌ها و مراكز تفريحي طعمه‌هاي خود را پيدا و با معرفي خود به عنوان مهندس، دكتر، استاد دانشگاه اقدام به جلب اعتماد و كلاهبرداري مي‌كرد. با شناسايي مخفيگاه متهم وي در عمليات غافلگيرانه دستگير و در جريان تحقيقات زواياي ديگري از پرونده وي روشن شد. تحقيقات پليسي نشان مي‌داد حامد در چند استان ديگر نيز سابقه كلاهبرداري دارد كه در يكي از موارد در استان قزوين از يك دختر جوان به بهانه خريد زمين اخاذي كرده و متواري شده بود.

رييس پليس آگاهي استان زنجان با اشاره به اين خبر به دختران جوان هشدار داد كه به هيچ عنوان فريب افرادي كه در خيابان از آنها خواستگاري مي‌كنند را نخورند و مطمئن باشند خواستگاران واقعي طبق سنت ايرانيان از طريق بزرگان دو طرف درخواست خود را مطرح مي‌كنند.