کد خبر: ۴۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۲

واکنش فیفا به خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در پی خداحافظی علی کریمی از فوتبال در مطلبی تحت عنوان ˈکریمی به دوران پرافتخار حرفه ای خود پایان دادˈ، به این موضوع پرداخته است.
فیفا در این گزارش آورده است: یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در 35 سالگی اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش ایرنا،  فدراسیون بین المللی فوتبال در ادامه خاطر نشان کرده است: کریمی بعد از دورانی درخشان که شامل بیش از 100 بازی ملی و دو فصل حضور در بایرن مونیخ بود، خداحافظی کرد.

به نوشته این سایت، کریمی که در مدت 18 سال دوران فوتبال خود سه بار برای پرسپولیس تهران بازی کرده است، اخیرا در عضویت باشگاه تراکتورسازی قرار داشت و قبل از آن هم مدتی را در تیم های باشگاهی قطر، امارات و همچنین شالکه آلمان توپ زده بود.

فیفا در ادامه به بخشی از نامه خداحافظی علی کریمی خطاب به هوادارانش اشاره کرده است که متن آن به شرح زیر است:

ˈهر چه دارم بعد از خدا، از فوتبال و محبت مردم است. شما همیشه در قلب من خواهید بود. از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم.ˈ

بنابراین گزارش، کریمی اولین بار در سال 1998 برای بازی با کویت پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد و پس از آن 117 بار برای تیم ملی به میدان رفت. وی 38 گل ملی هم در کارنامه دارد و چهار بار در مسابقات جام جهانی از جمله در دو بازی ایران در جام جهانی 2006 آلمان بازی کرده است.

وی در فهرست پر سابقه ترین بازیکنان تیم ملی ایران، که علی دایی در صدر آن قرار دارد، نفر سوم است و علاوه بر این عنوان سومین گلزن برتر ایران را نیز در اختیار دارد.