کد خبر: ۴۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

رئیس اسبق سیا: ایرانی ها تقیه می کنند و ما باور می کنیم!/ نفت 60 دلاری، سیاهترین روز ایران و روسیه خواهد بود

جیمز وولی گفت: اخرین باری که به فروشگاهی رفتید و دیدید بر روی شیئی نوشته بود ساخت روسیه چه زمانی بود؟ روسیه فقط نفت و گاز دارد.
جیمز وولسی رئیس اسبق سیا و از تندروترین جهره های ضدایرانی گفت که سوخت جایگزین تنها راه تضعیف جایگاه ایران و روسیه در جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وی که در جمع مسیحیان حامی اسرائیل در واشنگتن دی سی سخنرانی می کرد، بیان داشت: اگر نفت به جای 100 دلار، به 60 دلار برسد، آن روز سیاه ترین روز ایران است.

رئیس سابق سیا افزود: اگر ما بخواهیم در مقابل ایران اهرمی داشته باشیم، کاهش قیمت نفت تنها ابزار است.از این طریق،  پوتین نیز سیاه ترین روز خود را خواهد دید و روسیه دیگر، پولی نخواهد آورد.

وی افزود: اخرین باری که به فروشگاهی رفتید و دیدید بر روی شیئی نوشته بود ساخت روسیه چه زمانی بود؟ روسیه فقط نفت و گاز دارد.

ووسلی که اکنون رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی است گفت: باید کاری کنیم که خودروها و ماشین ها از طریق سوخت های دیگر کار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش که حکایت از بی اطلاعی تمام عیار وی از عبارات فقه شیعی دارد، بیان داشت: کلمه ی فارسی تقیه به معنای دروغ گفتن به کافران است!

رئیس اسبق سیا افزود: این مسئله توصیه شده است،  ما در بسیاری از مسائل آماده ی باور کردن سخنان ایرانی ها هستیم، بدون هیچگونه نگرش بدبینانه!

این چهره تندرو در ادامه ضمن انتقاد از دولت اوباما به دلیل مذاکره با ایران بر سر غنی سازی گفت: غنی سازی ایران باید متوقف شود!