کد خبر: ۴۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۳

اقدام جالب ارتش چين درباره رسانه‌های خارجي

ارتش آزادیبخش خلق چین در اقدامی کم سابقه هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای زرهی خود را در معرض بازدید رسانه های چینی و خارجی قرار داد تا به این ترتیب بر عزم خود در استفاده صلح آمیز از آنها تأکید کند.

به گزارش انتخاب، ارتش چین که به طور معمول به پنهان کاری شهرت دارد یک روز را به رسانه ها پیشنهاد کرد تا با افسران، مربیان و فرماندهان یکی از دانشکده های افسری در جنوب غربی پکن مصاحبه کنند.

لیئو دگانگ Liu Degang معاون این دانشکده با تأکید بر اینکه ارتش چین همانند دیگر ارتش های جهان تحت آموزش قرار دارد، گفت: « مهمترین موضوع برقراری اعتماد متقابل است. »

در حالی که نظامیان حاضر با نزدیک به 10 تانک مانورهایی را انجام می دادند، وی افزود : «‌ ما صلح را گرامی می داریم. »

ارتش آزادیبخش خلق چین در سال های اخیر شاهد افزایش بودجه خود با آهنگی بسیار بالاتر از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است. این کشور با گذشت زمان به تسلیحات پیشرفته تری مجهز می شود و در زمینه برنامه های خاص مانند جنگنده های رادارگریز یا موشک هایی که قادرند از فاصله چند هزار کیلومتری کشتی های جنگی را هدف قرار دهند، فعالیت می کند.

پکن در عین حال مدعی است فن آوری نظامی چین ده ها سال از آمریکا عقب تر است و تنها هدف نوسازی ارتش این کشور « دفاع » ملی است.