کد خبر: ۴۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۹

یک رسوایی جدید برای پلیس فدرال آمریکا

دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه در گزارشی فاش کرد که پلیس فدرال آمریکا (اف.بی. آی) با پرداخت پول به افراد مسلمان ، آنها را به اقدامات تروریستی در سال های گذشته ترغیب کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی ˈاکسپرسˈ، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: پلیس فدرال آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر 2001 سیاستی را در پیش گرفت مبنی بر اینکه با پرداخت پول به مسلمانان آنها را تشویق می کرد تا به اقدامات تروریستی دست بزنند.

دیده بان حقوق بشر با کمک دانشکده قانون دانشگاه کلمبیا، بیست و هفت پرونده درباره تحقیقات تروریستی را بررسی و با بیش از دویست نفر مصاحبه کرد که برخی از آنها افرادی مجرم یا محکوم به اینگونه اقدامات تروریستی هستند.

در برخی از موارد مشاهده می شود که پلیس فدرال آمریکا با استفاده از پرداخت پول و ترغیب، این افراد را به انجام اقدامات تروریستی تشویق کرده بود.

در این گزارش به پرونده چهار مسلمان اشاره شده که به توطئه برای انفجار چند کنیسه و حمله به یک پایگاه نظامی آمریکا متهم شده اند.

این گروه حقوق بشری همچنین پلیس اف.بی.آی را به خاطر هدف قرار دادن افراد آسیب پذیرتر مانند کسانی که مشکلات روحی روانی دارند، متهم کرد.