کد خبر: ۴۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۱

طرح محرومیت روسیه از میزبانی جام جهانی

چند تن از سیاستمداران ارشد حزب محافظه کار حاکم در آلمان روز چهارشنبه احتمال محروم کردن روسیه از حق خود برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2018 را پس از سرنگونی هواپیمای مالزی بر فراز اوکراین، مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای غربی جدایی طلبان هوادار روسیه را که در شرق اوکراین با نیروهای دولتی کی یف مشغول نبرد هستند، مسوول سرنگونی هواپیمای مالزیایی دانسته اند.

هواپیمای ام اچ - 17 خطوط هوایی مالزی 17 ژوئیه (26 تیر ماه) بر فراز اوکراین سرنگون شد و همه 298 سرنشین آن جان باختند.

این هواپیما درحال پرواز از آمستردام به کوالالامپور بود که در نزدیکی دونتسک، پایگاه جدایی طلبان هوادار روسیه در اوکراین سرنگون شد.

اتحادیه اروپا تهدید کرده است تحریم های اقتصادی سخت تری را بر روسیه اعمال می کند، اگرچه وزرای خارجه این اتحادیه روز گذشته (سه شنبه) اقدام در این زمینه را برای چند روز به تاخیر انداختند.

در همین حال، ˈمایکل فوکسˈ نماینده پارلمان آلمان اظهار داشت که محروم کردن روسیه از حق میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ممکن است تاثیر قوی تر از تحریم های اقتصادی بیشتر بر این کشور داشته باشد.

وی افزود: فیفا باید این احتمال را بررسی کند که آیا مسکو یک میزبان شایسته است، چنانچه نتواند امنیت مسیرهای هوایی را تضمین کند. وی خاطر نشان کرد که آلمان و فرانسه ممکن است مسوولیت میزبانی این مسابقات را در صورت نیاز برعهده گیرند.

فوکس گفت که اجرای تحریم های اقتصادی به دلیل مرزهای طولانی و نفوذپذیر روسیه دشوار است.

از سویی، انجمن های تجاری آلمان اعلام کرده اند که تحریم های جدید اتحادیه اروپا ممکن است بر مبادلات تجاری بین روسیه و آلمان ضربه زند.

در همین حال، انجمن فوتبال هلند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هنوز خیلی زود است که برگزاری جام جهانی 2018 فوتبال در روسیه را مورد بازنگری قرار داد. بسیاری از مسافران هواپیمای سرنگون شده مالزیایی، هلندی بودند.

رییس انجمن فوتبال انگلیس نیز گفت که بحث در مورد محروم کردن روسیه از میزبانی جام جهانی فوتبال، زودهنگام است.