کد خبر: ۴۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۲

گرد و خاک در مرکز ایران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک در بخش‌های مرکزی کشور هشدار داد.

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود : براساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز به سبب وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان‌های سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی، البرز، تهران و قزوین کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان باد و گرد و خاک ادامه خواهد داشت که در منطقه زابل، در بعضی ساعات به صورت توفان گرد و خاک خواهد بود.

وی از افزایش نسبی دما از اواسط وقت روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور خبر داد و افزود: طی دو روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 28 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت صاف با گاهی وزش باد در بعدازظهر و رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 28 و41 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.