کد خبر: ۴۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۱

قطع سایت رفاهی و سردرگمی مردم

سامانه مدیریت خانوار یا سایت رفاهی از اوایل ماه مبارک رمضان در استان خراسان رضوی قطع شده و مراجعه کنندگان به دفاتر پلیس+10 را با سردرگمی و مشکل روبرو کرده است.

بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی خبرنگار ایرنا اختلال سایت رفاهی در این استان که از حدود یک ماه پیش آغاز شد به قطع کامل این سامانه از حدود 15 روز گذشته انجامید.

دفاتر پلیس +10 در این استان نیز به دلیل قطع سایت و عدم دسترسی برای انجام امور ثبت درخواست های مبنی بر تفکیک و جداسازی یارانه ها، قادر به پاسخگویی به ارباب رجوع نیستند و عدم اعلام زمان برقراری ارتباط این سایت از سوی مسوولان ذیربط سردرگمی مراجعان به این دفاتر را رقم زده است.

یکی از مراجعه کنندگان این دفاتر به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر از 10 روز است که هر روز برای تفکیک یارانه خود و همسرم به این دفاتر مراجعه می کنم و هر بار تنها پاسخی که می شونم این است که ˈسایت قطع استˈ.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: به گفته برخی حدود 20 روز است که سایت قطع است و انجام هیچگونه عملیات ثبت درخواست در حوزه یارانه نقدی انجام نمی شود.

یکی دیگر از مراجعان این دفاتر که با هدف افزودن نام فرزندش به زیر مجموعه خانوار برای دریافت یارانه مراجعه کرده است، گفت: پیش از این ثبت فرزند جدید خانواده با مراجعه به این دفاتر امکان پذیر بود اما اخیرا باید شش ماه پس از به دنیا آمدن نوزاد با مراجعه به فرمانداری و طی مراحل خاص این امر محقق شود.

احمد پیله ور افزود: پس از چندین روز دوندگی و مراجعه به فرمانداری و انجام مراحل ثبت نام فرزند جدید، اینک برای ثبت درخواست به دفتر پلیس +10 آمده ام که اعلام می کنند بیش از 15 روز است که سیستم قطع است.

وی با گلایه مندی از این وضعیت اظهار کرد: دیگر امکان گرفتن مرخصی و پیگیری این کار را ندارم ضمن اینکه می گویند هنوز معلوم نیست چرا سایت قطع شده و چه زمانی دوباره وصل می شود.

وی با بیان اینکه مراجعات به دفاتر مذکور برای انجام امور مربوط به یارانه بسیار زیاد است، گفت: هیچ پاسخ روشنی به مردم داده نمی شود و امکان هیچ برنامه ریزی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر یکی از دفاتر پلیس +10 در مشهد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 20 روز است که سایت رفاهی به هیچ عنوان باز نمی شود و امکان انجام و ثبت درخواست های ارباب رجوع در این زمینه وجود ندارد.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: در پیگیری های انجام شده ازمرکز اعلام کرده اند که این سایت به صورت سراسری و از مرکز قطع است و معلوم نیست چه زمانی دوباره وصل شود.

وی با بیان اینکه مردم و مراجعه کنندگان در این زمینه سردرگم هستند، اظهار کرد: بلاتکلیفی و سردرگمی مراجعه کنندگان موجبات ناراحتی و حتی نگرانی آنان از عدم انجام درخواست شان برای دریافت یارانه را فراهم کرده است.

یکی دیگر از مدیران دفاتر پلیس+10 گفت: بیش از دو هفته است که قادر به پاسخگویی و انجام کار مراجعه کنندگان نیستیم و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

وی که از ذکر نام خود خودداری نمود، افزود: مطلبی در باره علت قطع و زمان وصل سایت اعلام نشده و صرفا با باز کردن سایت مذکور خطای فنی در بازگشایی سایت به کاربران نمایش داده می شود.

رییس سازمان اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز در تماس امروز (چهارشنبه) خبرنگار ایرنا از قطع بودن سایت رفاهی اظهار بی اطلاعی نمود.

سید علی شهابی پس از پیگیری و بررسی صحت و سقم این خبر، با تایید آن گفت: مشکلات فنی دلیل قطع سایت رفاهی از مرکز اعلام شده و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی افزود: مردم به هیچ وجه نگران نباشند و با رفع مشکل و راه اندازی سایت می توانند درخواست های خود را برای دریافت یارانه نقدی ثبت و پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در تماس با تهران، زمان امکان برقراری ارتباط با سایت رفاهی، اواخر هفته آینده اعلام شده است.

بیش از 95 درصد از جمعیت پنج میلیونی استان خراسان رضوی از یارانه نقدی استفاده می کنند.