کد خبر: ۴۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۶

خشکی دریاچه ارومیه عامل مهاجرت 6 میلیون روستایی

‌استاندار آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه به عنوان یک نعمت خدادادی بزرگ برای منطقه بود که اهمیت ان هم اکنون بیش از گذشته برای همه نمایان شده است.

به گزارش ایسنا، قربانعلی سعادت در دیدار با محیط بانان و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: دولت هم اکنون در راستای حمایت از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تلاش‌های جدی را در پیش گرفته است.

وی اظهار کرد: هم اکنون جمعیتی حدود پنج تا شش میلیون نفر در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه سکونت دارند که در صورت عدم رفع بحران از این منطقه مجبور به کوچ از روستاها و محل سکونت خود خواهند بود.

سعادت درباره محیط بانان آذربایجان غربی و عملکرد آنان نیز گفت: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف حفاظت شده صورت گرفته است، از نزدیک شاهد کار دشوار محیط بانان بودیم، چرا که کارکنان این قسمت نیز وظایف دشواری بر عهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های حفاظت محیط زیست استان گفت: حفاظت از ذخایر ژنتیکی جزو یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد است که تلاش می‌کنیم با حفاظت از مناطق و گونه‌های مختلف در استان در این راستا گام برداریم.

حسن عباس نژاد اظهار کرد: هم اکنون در پارک ملی دریاچه ارومیه محیط بانان با تلاش خود در راستای حفاظت از گونه‌های مختلف حیات وحش در صدد صیانت از ذخایر ژنتیکی و حفاظت از حیات وحش منطقه و به‌ویژه گوزن زرد هستند.

در ادامه این دیدار که در محل کار استاندار آذربایجان غربی انجام شد، یک دست لباس محیط بانان به استاندار آذربایجان غربی اهدا شد و قربانعلی سعادت به جمع همیاران محیط زیست استان پیوست.