کد خبر: ۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۸۶

علی لاریجانی: ما تکنولوژی تولید سلاح را به مبارزان غزه دادیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:گر آنها (تروریست های داعش) نیروی ایرانی اسیر کرده بودند تصاویر آن را به نمایش می گذاشتند پس این یک ادعا بیشتر نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:گر آنها (تروریست های داعش) نیروی ایرانی اسیر کرده بودند تصاویر آن را به نمایش می گذاشتند پس این یک ادعا بیشتر نیست.

به گزارش «تیک»، علی لاریجانی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم درباره این ادعا که موشک های مقاومت ساخت ایران است، گفت: فلسطین یک سری نیازهای واقعی دارد و گاهی هم اجلاس هایی که در سطح جهانی تشکیل می شود درباره چیزهایی صحبت می کنند که ربطی به وضع فعلی فلسطین ندارد.

وی افزود: «ما در این که باید به مردم غزه همه گونه کمک کنیم ، تردیدی نداریم؛ الان مبارزان غزه از توانمندی خوبی برخوردارند و سلاح مورد نیاز خود را تامین می کنند البته آنها زمانی نیازمند تکنولوژی تولید سلاح بودند که ما این تکنولوژی را به آنها دادیم.»

لاریجانی با اشاره به این که کشورهای عربی و اسلامی هم سلاح دارند و هم امکانات مادی بسیار غنی مانند نفت و گاز، اما هیچ کمکی به فلسطین نمی کنند، بر وظیفه اسلامی برای کمک رسانی به مردم فلسطین و تلاش و کوشش مجلس شورای اسلامی در این جهت تاکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این فرمایش امام خمینی (ره) که « اگر مسلمانان دنیا هرکدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می برد»، بیان کرد: این سخن تمثیلی است از این که مسلمان ها همه توان خود را به میدان نمی آورند و حاشیه پردازی های بیهوده می کنند.

وی افزود: اما باید به نیاز واقعی مردم فلسطین دقت شود که همان دفاع از خویش است و برای آنها شرایطی فراهم شود که موقع هجوم صهیونیست ها اجازه ندهند که انواع سلاح ها را بر روی آنها آزمایش کنند؛ پس آنها نیاز به سلاح و امکانات مادی دارند تا بتوانند با آن زندگی کنند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت: اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این که به دلیل حضور نیروهای رزمنده در بیمارستان ها و مدارس غزه این مکان ها را بمباران می کنیم، خود مصداق جنایت جنگی است زیرا آنها پذیرفته اند که بیمارستان ها و مدارس غزه را بمباران می کنند؛ حالا این که آیا از این اماکن استفاده نظامی می شده ، باید در مرحله بعد ثابت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی سخنان مقام های رژیم صهیونیستی مانند نتانیاهو درباره جنایت های این رژیم و تکرار آن توسط وزارت خارجه آمریکا را بسیار عجیب دانست که تاحدی ماهیت کار، جنایت ها و اهداف آنان را نشان می دهد.

وی با اشاره به اعتراف صهیونیست ها به جنایت های خود افزود: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل هم قبول کرده به دلیل بمباران های ارتش رژیم اشغالگر در غزه، صهیونیست ها در آن منطقه جنایت های جنگی مرتکب شده اند، که این خود موضوع بسیار مهمی است.

لاریجانی افزود: رژیمی در منطقه ما هست که هر از چند گاهی انواع سلاح های متعارف و غیرمتعارف را علیه مردم در مناطق مسکونی تجربه می کند، صدها شهید و مجروح بر جای می گذارد و بعد خود اعتراف می کند که بیمارستانها و مدارس را بمباران می کند؛ این موضوع باید برای کشورهای مختلف در صحنه بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمک چند صد میلیون دلاری واشنگتن به صهیونیست ها، نشانگر آن است که آمریکا برای یک رژیم جنایتکار جنگی جایزه تعیین می کند و در برابر جنایت بیشتر ، پول افزون تری پرداخت می کند.

وی با تاکید بر سیری ناپذیری اشتهای کشتار و جنگ طلبی صهیونیست ها خاطر نشان کرد: به همین دلیل مردم مظلوم فلسطین نمی توانند آتش بس بی قید و شرط را بپذیرند چون پشت آن یک جنگ دیگری است؛ در این چند سال اخیر هر دو سال یک حمله به غزه وجود داشت، جنگ 22 روزه، جنگ هشت روزه و جنگ اخیر که هر کدام در یک فاصله دو ساله انجام شد.

لاریجانی آتش بس واقعی برای مردم غزه را در شرایطی قابل قبول و مفید دانست که به دنبال آن محاصره این منطقه پایان یابد، جنگ و حملات وحشیانه علیه مردم بیگناه تکرار نشود و مردم مظلوم غزه بتوانند در شرایطی عادی به زندگی خود ادامه دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ علیه فلسطینی ها افزود: یک روی جنگ علیه غزه مقاوم حملات علنی رژیم صهیونیستی به منازل، بازار، بیمارستان ها و مدارس است و بعد دیگر آن محاصره این منطقه است که مردم را از دارو، غذا و بسیاری از مایحتاج زندگی محروم کرده و مجروحان و بیماران قادر به خروج از غزه برای مداوا نیستند.

وی با اشاره به این که در جنگی دیگر نمی گذارند مسلمانان با هم باشند و برای حمایت از فلسطین در یک صف قرار گیرند، افزود: دشمنان اسلام در جنگی دیگر عده ای تندرو و کم عقل را در برخی کشورهای اسلامی به جان مردم انداخته اند تا به جای این که سلاح شان به سوی دشمن نشانه رود داخل خانواده مسلمان شلیک شود که این امر فرسایش توان و نیروی مسلمانان را به دنبال دارد.

لاریجانی درباره نقش مصر در محاصره غزه نیز گفت: این قضیه یک اشتباه تاریخی است و برای مردم و دولت جدید مصر زیان آور خواهد بود؛ در جنگ 22 روزه حسنی مبارک بر سر کار بود و با این که در مسایل فلسطین خیلی خوش سابقه نبود؛ اما در آن جنگ کارهایی برای وارد شدن کمک های انسانی به غزه انجام داد.

وی با یادآوری این که جنگ هشت روزه در زمان ریاست جمهوری مرسی صورت گرفت و مصر گذرگاه رفح را باز کرد، اظهار داشت: این جنگ سوم یک آزمون برای دولت جدید مصر است و این موضوع مخفی نمی ماند؛ حداقل کار این است که امکانات دارویی و نیازهای اولیه زیستی از طریق گذرگاه رفح برای فلسطینیان ارسال شود و این مساله در تاریخ خواهد ماند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره شایعه حضور نیروهای ایرانی در عراق و مبارزه با تروریست های داعش و این ادعا که تعدادی از نیروهای ایرانی در آنجا اسیر شده اند، افزود: اگر آنها (تروریست های داعش) نیروی ایرانی اسیر کرده بودند تصاویر آن را به نمایش می گذاشتند پس این یک ادعا بیشتر نیست.

وی افزود: من الان نمی خواهم به ریشه این نابسامانی اشاره کنم و اختلافاتی که منجر به وضعیت کنونی شده را بازگو کنم اما عراق الان نیاز به نیرو ندارد بلکه به ساماندهی مدیریت در برابر حمله ای که به ارکان های آن شده، نیاز دارد.