کد خبر: ۴۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

ورود برق ایران به باشگاه 100 تایی‌ها

با بهره برداری از طرح‌های جدید نیروگاهی و سدهای برقآبی، از ابتدای سال جاری تاکنون میزان مجموعه انرژی تولید شده در مجموعه نیروگاه‌های حررتی، برقآبی و هسته ای تا مرز 100 هزار گیگاوات ساعت افزایش یافت.
با بهره برداری از طرح‌های جدید نیروگاهی و سدهای برقآبی، از ابتدای سال جاری تاکنون میزان مجموعه انرژی تولید شده در مجموعه نیروگاه‌های حررتی، برقآبی و هسته ای تا مرز 100 هزار گیگاوات ساعت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای سال جاری تاکنون تولید برق ایران با افزایشی بیش از هفت درصدی به مرز 100 هزار گیگاوات افزایش یافته است.

وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی، درباره آخرین وضعیت افزایش تولید برق ایران در نیروگاه ها، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تولید برق ایران به حدود 95 هزار گیگاوات رسیده که بیش از هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 88 هزار و 543 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و حدود 6 هزار و 104 گیگاوات ساعت به واحدهای برق‌آبی اختصاص داشته است.

در این مدت، تولید نیروگاه‌های حرارتی درمقایسه با دوره مشابه پارسال حدود هفتدرصد افزایش و تولید نیروگاه های برق آبی نزدیک به 11 درصد رشد یافته است.

میزان انرژی تامین ‌شده نیز امسال در دوره مورد بررسی 95 هزار و 876 گیگاوات ساعت گزارش شده است که این میزان هفت درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

علاوه بر این از ابتدای سال جاری تاکنون میزان قدرت در دست بهره‌برداری نیروگاه‌های برق‌آبی به بیش از 10 هزار 529 مگاوات رسیده سات.

بر این اساس هفته گذشته، میزان قدرت تولید شده همزمان نیروگاه‌های برق‌آبی به 6945 مگاوات رسید که درمقایسه با هفته پیش از آن 17 درصد افزایش داشته است.

در هفته مورد بررسی، میزان انرژی تولیدشده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور 616 هزار و 608 مگاوات ساعت بوده که درمقایسه با هفته پیش از آن 30 درصد کاهش داشته است.

میزان انرژی تولیدشده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور از ابتدای امسال تاکنون نیز 6 میلیون و 161 هزار و 305 مگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10.4 درصد افزایش یافته است.