کد خبر: ۴۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۶

روسیه ساقط کردن جنگنده‌های اوکراین را رد کرد

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه بیانیه شورای امنیت اوکراین مبنی بر اینکه موشک‌هایی که دو جت جنگنده اوکراینی را ساقط کردند از روسیه شلیک شده بودند، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های وزارت دفاع روسیه گفت: در راستای فریب دادن افکار عمومی و دور کردن توجه‌ها از فاجعه بوئینگ 777 مالزی، این توهمات مقامات کی‌یف استحقاق اضافه شدن به کتاب قرمز کلمات قصار ارتش اوکراین را دارد!

شورای امنیت اوکراین روز چهارشنبه براساس اطلاعات اولیه اعلام کرد که دو فروند جت جنگنده این کشور در شرق اوکراین ساقط شده‌اند و موشک‌هایی که به این جنگنده‌ها اصابت کرده‌اند از روسیه شلیک شده‌اند.

یکی از سخنگویان عملیات نظامی اوکراین گفت: این جنگنده‌ها در نزدیکی منطقه‌ای سقوط کرده‌اند که هواپیمای مسافربری مالزی ساقط شده است.

شورای امنیت اوکراین گفت: این جت‌های نظامی در ارتفاع 5200 متری مورد اصابت موشک‌هایی قرار گرفتند که از روسیه شلیک شده‌اند.

یکی از سخنگویان این شورا با اشاره به شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین گفت: آن‌ها به صورت کاملا حرفه‌ای این جنگنده‌ها را ساقط کرده‌اند. تروریست‌ها چنین مهارتی ندارند.