کد خبر: ۴۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۴

چرا نمایش عکس‌های غزه مهم است؟

مدیر خانه عکاسان حوزه هنری معتقد است نمایش عکس‌هایی از جنایات اسرائیل و مظلومیت مردم غزه در یک نمایشگاه به ماندگار شدن و تاثیرگذاری این اتفاقات در حافظه مردم کمک بزرگی می‌کند
مدیر خانه عکاسان حوزه هنری معتقد است نمایش عکس‌هایی از جنایات اسرائیل و مظلومیت مردم غزه در یک نمایشگاه به ماندگار شدن و تاثیرگذاری این اتفاقات در حافظه مردم کمک بزرگی می‌کند.

رسول اولیازاده به بهانه برپایی نمایشگاه عکس «غزه تنها نیست»، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه و به نمایش گذاشتن این عکس‌ها نشان دادن مظلومیت مردم غزه و فلسطین و ددمنشی رژیم اشغالگر اسرائیل است. این عکس‌ها به عنوان سندی بر مظلومیت و بی‌پناهی مردم یک منطقه باید به نحوی در تاریخ ثبت و ضبط شوند و باقی بمانند و این نمایشگاه فرصتی برای این به ثبت رسیدن و ماندگار شدن است.

او افزود: این روزها عکس‌های زیادی از غزه در اینترنت، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، اما گردآوری و نمایش آن‌ها در یک نمایشگاه می‌تواند به ثبت شدن آن‌ها در حافظه تاریخی جامعه کمک بزرگی بکند. ما هم بر خود واجب دانستیم با برپایی این نمایشگاه قدمی برای نمایش مظلومیت مردم غزه برداشته باشیم.

اولیازاده درباره نمایشگاه عکس «غزه تنها نیست» عنوان کرد:‌ گالری شماره یک خانه عکاسان میزبان 72 قطعه عکس با موضوع فجایع غزه و همچنین راهپیمایی‌های مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین است. دو سوم این عکس‌ها مربوط به اتفاقاتی است که در اثر حمله این روزهای اسرائیل به غزه افتاده است و باقی عکس‌ها هم به راهپیمایی‌های مردم ایران می‌پردازد.

او ادامه داد: ترکیب این دو موضوع تحت عنوان نمایشگاهی باعنوان «غزه تنها نیست»‌ به نمایش گذاشته می‌شوند. عکس‌هایی که از فجایع غزه در نمایشگاه قرار گرفته از عکاسان خارجی است و عکس‌های راهپیمایی‌ها منتخبی از عکس‌های عکاسان ایرانی است.

نمایشگاه «غزه تنها نیست» که بخشی از گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم غزه برگزار می‌شود، از روز یکم مرداد ماه در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری میزبن علاقه‌مندان است.