کد خبر: ۴۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۸

روحانی: اولین خواست جهانی این است که حصر شکسته شود و مردم آزاد شوند/تاریخ نسبت به ساکتین قضاوت خواهد کرد

رییس‌جمهور تصریح کرد:با تکیه بر مجامع بین‌المللی نمی‌شود، مردم فلسطین به همه حقوق‌شان دست پیدا کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد:با تکیه بر مجامع بین‌المللی نمی‌شود، مردم فلسطین به همه حقوق‌شان دست پیدا کنند.

به گزارش «تیک»،حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم مردم غزه بتوانند زندگی عادی داشته باشند و برای این کار همه باید به پا خیزند.

وی افزود: ما می‌توانیم در مقابل متجاوزین پیروز شویم در صورتیکه مسلمانان دست و ید واحد باشند.

روحانی با بیان این‌که ما می‌خواهیم همه مسلمانان دنیا احساس ید واحد داشته باشند، خاطرنشان کرد: در برابر اسرائیل راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت وجود ندارد.

به نوشته ی ایسنا، رییس‌جمهور با بیان این‌که ساکتین در مقابل این جنایات در تاریخ شرمنده هستند، گفت: تاریخ نسبت به ساکتین قضاوت خواهد کرد که کودکان و بی‌گناهان کشته می‌شوند و آنها ساکتند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که روز قدس امسال از هر سال دیگری اهمیت بیشتری دارد، افزود: در راهپیمایی‌های روز قدس‌ در گذشته فریادها بر این بود که سرزمین مسلمان‌ها و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران در آمده باید آزاد شود و مردم به وطن‌شان باز گردند، اما امسال شاهد یک توطئه بشری و ضد انسانی و نسل‌کشی در منطقه فلسطین هستیم.

روحانی با اشاره به این‌که روزانه مردم غزه را با انواع سلاح بمباران می‌کنند، افزود: امروز نیاز به وحدت همه جهان اسلام است و همه دنیای اسلام باید متحد امروز را به عنوان روز خشم و تنفر و وحدت و ایستادگی علیه اسرائیل اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل باید بفهمد که سلاح‌های گذشته را نمی‌تواند برای اشغالگری خودش نگه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اولین خواست جهانی این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود و آتش و خون تمام شود و همچنین حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی عادی و معمولی داشته باشند.