کد خبر: ۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۷

افزایش زمان روادید گردشگران خارجی به یک ماه

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش این سازمان با همکاری وزارت خارجه برای صدور روادید الکترونیکی برای گردشگران تا سال آینده و نیز افزایش زمان روادید از دو هفته به یک ماه خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مسعود سلطانی فر در حاشیه دیدار با جامعه هتلداران و تشکل های مرتبط با دفاتر مسافرتی کشوری و استان تهران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هر دو عرصه توسعه اقتصادی و فرهنگی مسئولیت، وظیفه و برنامه های مفصلی دارد.

وی افزود: ما در ماه های گذشته با رشد چشمگیر ورود گردشگران مختلف در قالب تور و همچنین به صورت فردی مواجه بوده ایم که علاوه بر ظرفیت گسترش تعاملات فرهنگی و نشان دادن جاذبه های فرهنگی و تاریخی کشورمان از نظر اقتصادی هم موجب ارزآوری، ایجاد اشتغال می شود.

سلطانی فر تصریح کرد: ما به سرعت در حال فراهم کردن امکانات مختلف، زیربناهای لازم و هماهنگی بین دستگاه ها هستیم تا بتوانیم گردشگری خارجی بیشتری جذب کنیم و در مورد گردشگری داخلی هم بتوانیم ساماندهی زمانی و مکانی را صورت دهیم تا فشار گردشگران روی تعطیلات عید و دو ماه تابستان نباشد.

وی ادامه داد:در بقیه اوقات سال این امکانات با مشکل مواجه می شوند از این رو باید با تقسیم گردشگران به قشرهای مختلف بتوانیم در ماه های کم مراجع هم از امکانات موجود استفاده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما در سال گذشته پذیرای 4 و نیم میلیون ورودی خارجی با حدود 5 تا 6 میلیارد دلار درآمد بودیم که براساس سند چشم انداز این تعداد باید در سال 1404 به 20 میلیون گردشگر و 25 میلیارد دلار درآمد برسد.

وی افزود: تصور ما این است که با رویکرد خود دولت و تاکیدات رئیس جمهور به دستگاه های مختلف، اگر بتوانیم زیرساخت های لازم را به وجود بیاوریم و ارتباطات با کشورهای دیگر را از جمله حمل و نقل هوایی خارجی و داخلی، ریلی و زمینی، مراکز اقامتی و هتل ها را گسترش دهیم به سمت این هدف حرکت خواهیم کرد.

سلطانی فر تعداد عراقی هایی را که سال گذشته به کشور وارد شده اند یک میلیون و 600 هزار نفر ذکر کرد و گفت: ما مشغول ساماندهی برای ارائه خدمات بهتر هستیم علاوه بر این که در بخش گردشگری سلامت هم به علت کیفیت بالای خدمات و هزینه ای کمتر از یک چهارم اروپا ، همسایگان ایران ترجیح می دهند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

وی به نشست خود با جامعه هتلداران و تشکل های دفاتر مسافری کشوری و تهران اشاره کرد و گفت: این نشست برای اطلاع از مشکلات آنها از زاویه بخش خصوصی برگزار شد که خوش بختانه بحث های خیلی خوبی هم مطرح شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برخی از محورهای مورد نظر را ما در دستور کار و پی گیری داشتیم و موضوعات جدیدی هم مطرح شد که با ادامه این جلسات و تبادل نظری که انجام می شود، فکر می کنیم بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت ها از نظر اقتصادی و فرهنگی به نظام کمک کنیم.

وی موضوع مورد بحث دیگر را آسان سازی صدور روادید برای گردشگران خارجی ذکر کرد و افزود: وضع کنونی در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر است و هم اکنون تقریبا نزدیک به 190 کشور دنیا می توانند ویزای فرودگاهی دریافت کنند ما هم به دنبال آن هستیم که مدت این ویزاها را از 2 هفته به یک ماه افزایش دهیم.

وی افزود: علاوه بر این با همکاری وزارت امور خارجه قرار است روش های صدور روادید در نمایندگی های مختلف ایران در خارج از کشور آسان تر و متنوع تر شود از جمله صدور ویزای الکترونیکی که وزارت خارجه قول همکاری دادند تا بتوانیم در یک سال آینده ویزای الکترونیکی را اجرایی کنیم.

سلطانی فر درباره رتبه بندی هتل ها هم گفت: ما از درجه بندی کنونی راضی نیستیم و در بسیاری از موارد یک هتل ما درجه ای می گیرد که با استانداردهای جهانی تطبیق نمی کند از این رو در حال اصلاح ساز وکارها هستیم که بتوانیم درجه بندی اصلاح شده را اجرایی کنیم و کیفیت مورد نظر گردشگران ارائه شود.