کد خبر: ۴۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵

علت خلع لباس ده‌ها کشیش‌ها در انگلیس


از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون ۵۲ کشیش کاتولیک در انگلیس و ولز به علت فساد اخلاقی خلع لباس شده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کلیسای کاتولیک از سال 2001  میلادی تدابیر و مقررات جدیدی برای مبارزه با رسوایی های اخلاقی کشیش ها به اجرا گذاشت و با تشکیل کمیسیونی مستقل، مجرمیت52 کشیش کاتولیک را در رابطه با بهره برداری جنسی از زنان و کودکان اثبات و فعالیت آنها در نهادها و موسسات وابسته به کلیسای کاتولیک ممنوع کرد.

این کمیسیون مستقل همچنین اعلام کرد 487 اتهام تجاوز جنسی بر ضد کشیشان کلیسا در فاصله 2003 تا 2012 مطرح شده است، علاوه بر این، 31 کشیش به دراختیار داشتن تصاویر غیراخلاقی از کودکان متهم شدند.

اما کمیسیون یادشده اذعان کرد که موارد زیادی از فساد اخلاقی کشیش ها نیز به طور رسمی مطرح نشده است چرا که قربانیان بهره برداریهای جنسی کشیش ها از افشا شدن این موارد تردید داشتند.

دنی سولیوان، رئیس این کمیسیون اعلام کرد: «از سال 2010، هرگونه اتهام فساد اخلاقی کشیش ها را خواه مربوط به گذشته و خواه زمان حال، به پلیس گزارش دادیم. اگر اتهامات مطرح شده به علت ضعیف بودن اسناد و شواهد ارائه شده، منجر به تشکیل پرونده بر ضد کشیش ها نمی شد، مقامات کلیسا خود روندی قضایی را در داخل کلیسای کاتولیک بر ضد متهم آغاز می کردند تا فعالیت و نقش کشیش مربوطه را تا حد ممکن محدود سازند. در مجموع 384 مورد پیگرد داخلی از این نوع تا اواخر 2013 در کلیسای کاتولیک در انگلیس و ولز به اجرا گذاشته شد.»