کد خبر: ۴۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۰

امکان صدور ویزای الکترونیک تا یک سال آینده

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از امکان صدور ویزای الکترونیک تا یک سال آینده خبر داد و افزود: برنامه 4 ساله سازمان در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده و آماده اجراست.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از امکان صدور ویزای الکترونیک تا یک سال آینده خبر داد و افزود: برنامه 4 ساله سازمان در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده و آماده اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر در نشست هم‌اندیشی با اعضای جامعه هتلداران کشور و اعضای دفاتر خدمات مسافرتی کشور و تهران که پنج‌شنبه شب گذشته و به منظور بررسی مشکلات عرصه گردشگری و بررسی راهکارهای حل موانع برگزار شد، گفت: روند گردشگری در کشور به گونه‌ای است که برگزاری گردهمایی دلسوزان و دست اندرکاران محوری حوزه گردشگری به طور مستمر احساس می‌شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: با برگزاری این جلسات هم اندیشی و تبادل نظر فعالان این عرصه، با یاری همه دست اندرکاران گردشگری، آینده روشن و رو به رشدی برای این حوزه ترسیم خواهد شد.

سلطانی‌فر با اشاره به وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و برخی سوء مدیریت‌های چند سال گذشته، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت جدید و رویکرد جدید در حوزه داخلی و خارجی، تعامل کشور ما با مردم دنیا و دولت‌های خارجی بیشتر شده و امروز دنیا با نگرشی جدید به ایران نگاه می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با یادآوری این نکته که در پی رویکرد توسعه تعامل دولت تدبیر و امید با دولت‌های خارجی، حوزه گردشگری با رشد قابل توجهی مواجه شده است، تصریح کرد: با روند رو به رشد ورود گردشگران فرهنگی و تاریخی به کشور، کمبودها و نواقص در این بخش بیش از پیش نمایان شده است.

وی افزود: برای برطرف کردن برخی از نواقص و مشکلات چندین سال زمان نیاز داریم اما بسیاری از موانع قابل پیگیری و برطرف شدن است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در این مسیر گام برداریم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به حاکم بودن نگاه برنامه محور در سازمان میراث فرهنگی، ادامه داد: برنامه 4 ساله سازمان در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه و تنظیم شده است، در حال حاضر برنامه حرکتی سازمان از سال 93 تا سال 96 به طور کامل مشخص شده و آماده اجراست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در بخش گردشگری، استراتژی سازمان در جذب گردشگر فرهنگی تاریخی متمرکز است چراکه در حال حاضر به دلیل رویکرد مثبت دولت در تعامل با سایر کشورها و وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع کشور، شرایط برای حضور و ورود گردشگران خارجی مهیا است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: با توجه به شرایط کشورهای مصر، سوریه و عراق و بروز جنگ داخلی و ناآرامی در این کشورها، فرصت طلایی برای جذب گردشگر خارجی به کشورمان فراهم شده است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

سلطانی فر با اشاره به برنامه سازمان در حوزه گردشگری داخلی، افزود: مهمترین سیاست در حوزه گردشگری داخلی، ساماندهی زمانی و مکانی سفر است، تلاش ما این است که بر خلاف گذشته، فقط 8 یا 9 مقصد گردشگری در کشور نداشته باشیم، جاذبه های بسیار متنوعی در تمامی شهرهای کشور وجود دارد که این ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی باید به مقاصد گردشگران داخلی تبدیل شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین توزیع زمانی سفر را یکی دیگر از برنامه های سازمان در این بخش دانست و تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم و با ارائه تسهیلات و تخفیف‌های ویژه، گردشگر داخلی را به سفر در تمام فصول تشویق کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: 4 میلیون نفر بازنشسته در کشور ما وجود دارد که می توان با ارائه تسهیلات و تخفیف این قشر را به سفر در ایامی غیر از تعطیلات نوروز تشویق کرد، همچنین این برنامه برای جمعیت 4 میلیونی دانشجویان قابل اجراست.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه برای استفاده از امکانات گردشگری کشور در تمامی فصول توسط گروهی از متخصصان در حال انجام است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: در خصوص کمبود هتل و مراکز اقامتی برآورد ما باید با توجه به چشم انداز 20 ساله کشور و ورود 20 میلیون گردشگر در سال 1404 با کسب درآمد 25 میلیارد دلاری از محل ورود این گردشگران، صورت گیرد.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در فرصت 11 ساله تا پایان سند چشم انداز 20 ساله باید با نگاه جدی به امکانات و برش منطقه ای، مراکز اقامتی، هتل و هتل آپارتمان‌های کشور را برای ورود سالانه 20 میلیون گردشگر خارجی آماده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تسهیل مراحل صدور ویزا از دیگر برنامه های جدی برای توسعه گردشگری است، گفت: صدور ویزا از مهمترین مشکلات ورود گردشگران به کشور است که موانع موجود در این بخش توسط کارگروه لغو روادید با جدیت دنبال می‌شود.

وی از تعامل با دستگاههای اجرایی مرتبط با تسهیل صدور ویزا خبر داد و تصریح کرد: افزایش زمان ویزای فرودگاهی از دو هفته به یک ماه از دیگر مواردی است که پیگیری آن در دستور کار است.

سلطانی فر ادامه داد: صدور ویزای الکترونیک از جمله موضوعاتی است که در تعامل با وزارت امور خارجه و تشکیل کارگروه ویژه این امیدواری وجود دارد که طی یک سال آینده صدور این نوع ویزا فعال شود.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: تلاش می کنیم مباحث مربوط به صدور ویزا در نمایندگی های سیاسی خارج از کشور تسهیل شود چراکه عزم و اراده جدی در بین مسئولین دولت برای توسعه صنعت گردشگری و حل مشکلات و موانع آن وجود دارد.

سلطانی‌فر با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی، گفت: فعالان گردشگری باید بدانند دولت در این بخش رویکرد جدی دارد و از دست اندرکاران این بخش حمایت می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در زمینه تامین نیازهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکنون تمامی مسئولین دستگاه‌های دولتی کمال همکاری را داشته اند، تسهیلاتی که صندوق توسعه ملی برای رشد گردشگری در نظر گرفته است محصول جلسات مثبت مسئولین سازمان و هیات امنای این صندوق است، معرفی پروژه های هتل سازی که تعدادی از آنها بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند برای دریافت بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به بانک های عامل از ثمرات این جلسات است.

معاون رئیس جمهوری از تهیه کنسرسیومی در حوزه هتل سازی با حضور دست اندرکاران حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در بخش احداث هتل چند گروه از سرمایه گذاران کشورهای فرانسه و ترکیه برای ساخت هتل در کشورمان اعلام آمادگی کرده اند.

سلطانی‌فر همچنین افزود: در پی تفاهم با ریاست قبلی بنیاد مستضعفان، اقدامات اولیه برای احداث 20 هتل 4 ستاره در مناطق کم برخوردار کشور صورت گرفته است.

در ادامه این نشست، حاضرین و فعالان عرصه گردشگری در خصوص مشکلات و موانع پیش روی حوزه گردشگری با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گفتگوی صمیمانه پرداختند.

یادآور می‌شود این جلسه با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری، سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری، امین عارف نیا رئیس مرکز روابط عمومی، رئیس و اعضای جامعه هتلداران کشور، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور و تهران و نمایندگان تشکل‌های حوزه گردشگری برگزار شد.