کد خبر: ۴۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۶

بي بي سي: 8 درصد مردم نوار غزه در ساختمانهاي سازمان ملل پناه گرفته اند

بی بی سی اعلام کرد هشت درصد مردم نوار غزه از بیم حملات اسرائیل در ساختمان متعلق به سازمان ملل متحد پناه گرفته اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، یولاند نیل خبرنگار شبکه در گزارشی زنده از غزه گفت:« روز گذشته مدرسه سازمان امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا)در بیت حانون در نوار غزه هدف حمله قرار گرفت. مقامات ارتش اسرائیل اعلام کرده اند در حال تحقیقات در این خصوص هستند.

مسئولان غزه معتقدند گلوله های ارتش اسرائیل به حیاط این مکان اصابت کرد. آثار ترکشهای زیادی در این مکان دیده می شود.

در این حمله ، سیزده نفر کشته شدند. بسیاری از افراد زخمی شده از اصابت ترکشها در این حمله هنوز در بیمارستان هستند و درد می کشند. مراسم تشییع جنازه کشته های این حمله امروز در حال برگزاری است. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که این رویداد او را شوکه کرده است.

او به شدت از این رویداد انتقاد کرده و گفته است همین اتفاق نشان می دهد لازم است کشتارها به سرعت متوقف شود. اما فعلا درگیری ها در روز هجدهم در نوار غزه ادامه دارد. صدای هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز غزه شنیده می شود.

گلوله باران غزه ادامه دارد. توپخانه اسرائیل شرق شهر غزه را گلوله باران می کند. حملات هوایی اسرائیل در این منطقه و شهر غزه ادامه دارد. در جنوب نوار غزه، حدود سی خانه در حملات هوایی تخریب شده است. یکی از این خانه ها به سخنگوی شاخه نظامی گروه جهاد اسلامی متعلق بوده است. در این حمله هوایی، وی به همراه سه عضو خانواده اش کشته شد. درگیری ها در مناطق مرکزی غزه نیز ادامه دارد. گروههای ستیزه جو از غزه به شلیک موشکهای دوربرد به سمت اسرائیل ادامه می دهند.»

وی در ادامه افزود:« حدود یکصد و پنجاه هزار فلسطینی که حدود هشت درصد از کل جمعیت غزه را تشکیل می دهد در ساختمانهای متعلق به سازمان ملل متحد پناه گرفته اند. این درحالی است که مدرسه سازمان ملل متحد در بیت حانون نیز پناهگاه فلسطینی های گریخته از درگیری ها در مناطق شمالی غزه بود که هدف حمله قرار گرفت. در شهر غزه، شمار زیادی از افراد آواره دیده می شوند که جایی برای ماندن نزد دوستان و بستگان خود نمی یابند. چند روز پیش خیابانهای غزه خلوت بود اما حالا افراد زیادی در آن دیده می شوند و مردم آواره شده در پارکها زندگی می کنند زیرا جایی دیگر برای رفتن ندارند.»