کد خبر: ۴۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۶

وزير بهداشت: جمعه ها عمل جراحي چشم انجام مي دهم

وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی گفت : معمولا جمعه ها وقت ازاد دارم و درصورت حضور در تهران ، بطور متوسط 20 عمل جراحی چشم انجام می دهم .

به گزارش «تیک» و به نقل از مهر؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شغل و تخصص من چشم پزشکی است و انجام اعمال جراحی چشم برایم استراحت محسوب می شود افزود : سالها است که به این کار اشتغال دارم و درصورتی که سفر استانی نباشم ، جمعه ها عمل جراحی چشم انجام می دهم که البته تعداد اعمال جراحی که اکنون انجام می دهم با دوران قبل از وزارت قابل مقایسه نیست .

وی با اشاره به اینکه اکنون مسئولیت ما تامین سلامت کل مردم ایران است گفت : دوره مسئولیت ما هم زود تمام می شود و دوباره باید به کار اصلی خود برگردیم و خوشحالیم از اینکه در خدمت مردم عزیز کشورمان بویژه در مناطق محروم هستیم .

وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی همچنین درخصوص ظرفیت ها و قابلیت های کشور در حوزه توریسم درمانی وخدمات پزشکی افزود : اکنون بیمارانی از دیگر کشورها برای درمان به ایران می ایند ولی متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های مناسب همچنین اژانس های مخصوص در کشور ، لذا توریسم درمانی خیلی محدود است .

وی گفت : علی رغم همه توانمندی های ارزشمندی که به لحاظ دانش و مهارت های در زمینه های مختلف اعم از پزشکی و چشم پزشکی در کشور وجود دارد ، سهم ما از توریسم درمانی خیلی خیلی کم است درحالیکه می توان از این طریق بخشی از اقتصاد کشور را شکوفا کرد .

قاضی زاده هاشمی به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی ، امورخارجه ، کشور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره و ابراز امیدواری کرد با فعال شدن سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی در خارج از کشور ، امکان استفاده بهینه از فرصت ها و قابلیت های کشور در حوزه خدمات پزشکی و رونق توریسم درمانی و به تبع ان رشد اقتصادی فراهم شود .

وی با اشاره به قابلیت های ایران در زمینه پزشکی در سطح منطقه گفت : ما می توانیم بخصوص در منطقه و حتی از اروپا بیمار پذیرش کنیم ضمن اینکه اکنون ایرانی های مقیم خارج از کشور عمدتا خدمات پزشکی مورد نیاز خود را از ایران دریافت می کنند .

قاضی زاده هاشمی دراین حال به فراهم نبودن برخی زیرساخت ها اشاره کرد و افزود : علاوه بر اوضاع هتل ها صدور روادید هم خیلی مناسب نیست ضمن اینکه در مورد گردشگری می توان گفت هرکسی برای خودش کار می کند و این مناسب نیست .

وی گفت : ما نیاز به یک بسته خدمت داریم تا گردشگری که به ایران می اید درکنار اشنایی با فرهنگ و اداب و سنن و تاریخ کشورمان ، از خدمات پزشکی هم بهره مند شود .

وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی تصریح کرد : باتوجه به اینکه هزینه های اعمال جراحی پزشکی در ایران بسیار پائینتر از منطقه است و با امریکا و اروپا قابل مقایسه نیست ، می توان با استفاده از این فرصت زمینه رونق اقتصادی را فراهم کرد .