کد خبر: ۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۳

نامه اعتراضي ۱۲۰۰ پزشك به سه سازمان بين المللي در اعتراض به حملات عليه مراكزدرماني غزه

 يكهزار و ۲۰۰ پزشك سازمان تامين اجتماعي با امضاي بيانيه اي خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد، كميته بين المللي صليب سرخ و سازمان بهداشت جهاني به جنايات رژيم صهيونيستي در بمباران بيمارستان ها و مراكز درماني غزه اعتراض كردند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي در اين بيانيه تصريح شده است: براساس كنوانسيون هاي بين المللي ، بيمارستانها ، مراكز درماني ، پزشكان و كاركنان اين مراكز در مقابل تعرض از سوي نيروهاي متخاصم در جنگ، مصون هستند.

پزشكان شاغل در مراكز درماني سازمان تأمين اجتماعي با محكوم كردن اقدام وحشيانه رژيم صهيونيستي كه با تمامي اصول انساني و حقوق يشر مغاير است ، از دبيركل سازمان ملل متحد و ساير سازمان هاي بين المللي خواستار رسيدگي فوري به منظور محكوم كردن اقدامات رژيم صهيونيستي و شناسايي و محاكمه عاملان اين جنايات شده اند.

در اين بيانيه خطاب به دبيركل سازمان ملل متحد آمده است: خبر تاسف بار بمباران بيمارستان غزه افكار عمومي همه مردم جهان را جريحه دار كرد. چنانچه مستحضريد براساس كنوانسيون هاي بين المللي بيمارستان ها ، مراكز درماني، پزشكان و كاركنان اين مراكز در مقابل تعرض از سوي نيروهاي متخاصم در جنگ مصون مي باشند. اين مصونيت ناشي از ذات عملكرد اين گروه در نجات جان مصدومين و آسيب ديدگان از جنگ صرف نظر از تعلق خاطر آنان به هر يك از طرفين درگيري است.

در اين بيانيه تصريح شده است،‌ اهميت اين موضوع تا بدانجا است كه حتي جداي از وجود اين كنوانسيون هاي بين المللي حمله به اين مراكز دل هر انسان بيطرف و آزاده اي را به درد مي آورد.

در ادامه اين بيانيه آمده است،‌ ما پزشكان شاغل در اين مركز درماني سازمان تامين اجتماعي جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن اين اقدام وحشيانه كه با تمامي اصول انساني و حقوق بشر مغاير است، از آن مقام محترم درخواست رسيدگي فوري به منظور محكوم نمودن اين اقدام رژيم اشغالگر اسرائيل و شناسايي و محاكمه عاملان آن و تمهيدات پيشگيرانه براي جلوگيري از بروز جنايات مشابه در آينده را مي نماييم