کد خبر: ۴۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۸

هواپیمای کمک های انساندوستانه ایران؛ آماده اعزام

وزیر امورخارجه گفت:هواپیمای کمک رسانی ایران آماده ارسال است ومشخصات هواپیما دراختیار دولت مصر قرار گرفته،تماسهای ما ادامه دارد،امیدواریم که مصر کمک کند تا هرچه سریعتر کمکهای انسان دوستانه ما به غزه برسد.
 
 به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم ایران در برابر جنایات صهیونیست ها، از ابتدا در کنار مردم فلسطین بودند.
 
وی همچنین افزود: در واقع امروز هیچ راهی برای جامعه بین المللی باقی نمانده به جز این که به کوتاهی خودش اعتراف و جنایات صهیونیست ها را به عنوان جنایات جنگی و ضد بشریت و برگ بسیار دهشتناکی از تاریخ بین المللی شناسایی کند.
 
وی گفت: مردم ایران با حضور گسترده خود نشان دادند که پیام امام (ره)، دیدگاه امام (ره) و آینده نگری امام(ره) را کماکان به عنوان یک راهکار انقلابی و یک راهبرد استراتژیک به رسمیت می شناسند و به عنوان راهی که می تواند به آزادی قدس، به تمام شدن جنایات صهیونیست ها و محاصره غزه و به جنایاتی که این چند روزه در غزه شاهد بودیم پایان بدهد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: این حرکت نشان دهنده انزجار مردم ایران و انزجار بین المللی از جنایات رژیم صهیونیستی است.
 
ظریف گفت: کسانی که از مجازات جمعی، کودک کشی و نسل کشی حمایت و به عنوان دفاع معرفی می کنند، در واقع یک برگ ننگینی بر جنایات گذشته خود اضافه کرده اند.
 
وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین اخبار از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم غزه گفت: ما با دولت مصر در تماسیم، متأسفانه تنها راه ارسال با توجه به حصر غزه از طریق گذرگاه رفح است، هواپیمای کمک رسانی جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال است و مشخصات هواپیما در اختیار دولت مصر قرار گرفته، تماس های ما با دولت مصر ادامه دارد، امیدواریم که دولت مصر کمک کند تا هر چه سریعتر کمک های انسان دوستانه ما به غزه برسد.
 
ظریف همچنین گفت: ما آماده هستیم که همین هواپیما، مجروحین مظلوم غزه را به ایران برای مداوا منتقل کند.