کد خبر: ۴۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۱

پایان تحقیقات مالزی در خصوص پرواز ام.اچ 17 در اوکراین

 مالزی روز شنبه از پایان تحقیقات و کار جمع آوری اطلاعات تیم مالزیایی از پرواز ساقط شده ام.اچ 17 در اوکراین خبر داد.
 

به گزارش ایرنا، بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که 10 روز پیش با 298 سرنشین در مسیر آمستردام به کوالالامپور حرکت می کرد، براثر برخورد یک فروند موشک در شرق اوکراین سرنگون شد.

ˈلیو تیونگ لایˈ وزیر حمل و نقل مالزی گفت که تحقیقات تیم اعزامی مالزی به اوکراین در خصوص دلایل سقوط پرواز ام.اچ 17 به پایان رسید و داده ها از محل سقوط هواپیما جمع آوری شد.

وی روز شنبه پس از بازگشت از کی یف، گفت که بیشتر افراد تیم اعزامی مالزی کار شناسایی قربانیان این فاجعه و سرعت بخشیدن به شناسایی اجساد را بر عهده داشتند.

تارنمای نیو استریت تایمز اعلام کرد مالزی دو بازرس پلیس به همراه دادستان کل این کشور را نیز برای تحقیق در خصوص سقوط این هواپیما با احتمال جنایی بودن آن به اوکراین اعزام کرد.

وزیر حمل و نقل مالزی گفت: ما از تمام زوایا به این حادثه پرداخته ایم و خواهان اجرای عدالت در مورد عوامل آن هستیم.

دولت هلند هم اکنون برای تامین امنیت محل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین که در دست جدایی طلبان قرار دارد 40 پلیس به این منطقه اعزام کرده است.

استرالیا هم 90 نیروی پلیس به این منطقه اعزام می کند. ده ها مسافر این هواپیما که همگی کشته شده اند از اتباع این دو کشور بودند.

برخی رسانه ها احتمال دادند سقوط هواپیمای مسافربری مالزی هنگام فعال سازی سامانه های موشکی ˈبوک.ام یکˈ برای تمرین و براثر یک اشتباه صورت گرفته باشد.

مقامات سازمان بین المللی هوانوردی قرار است روز سه شنبه برای بحث در خصوص سقوط این هواپیمای بوئینگ نشست اضطراری برگزار کنند.